Customer Service Consultant in Oslo

Customer Service Consultant in Oslo

BNP Paribas Leasing Solutions (BPLS) är en del av BNP Paribas-koncernen som har specialiserat sig på att erbjuda leasinglösningar för utrustning till små och medelstora företag. Våra kompetenta team samarbetar med utrustningsleverantörer som vill öka sin försäljning till företagsmarknaden.

Med över 3 200 anställda i 18 europeiska länder är vi en ledande aktör på marknaden med gott understöd från den stabila BNP Paribas-koncernen, ett av Europas största finansinstitut.

Vi expanderar nu till Sverige och söker en svensktalande kundkonsult som ska bistå våra svenska partners och kunder. Arbetsplatsen blir vårt nordiska kundcenter vid vårt huvudkontor i Vika, Oslo. Närmast överordnad blir Operations Manager – Nordic Cluster. Rätt kandidat får en unik möjlighet att vara med och bygga upp vårt kundcenter för den nordiska verksamheten.

Kundkonsulten ansvarar för att tillhandahålla professionell kundtjänst till våra partners och slutkunder, både via telefon och e-post, samt för att utföra andra administrativa back office-uppgifter, bland annat följande:

Arbetsuppgifter

· Ta emot inkommande förfrågningar från partners och kunder, både avseende nya och pågående leasingavtal, via telefon och e-post

· Besvara alla förfrågningar och erbjuda en effektiv, vänlig och professionell kundtjänst

· Utföra back office-uppgifter kopplade till vår leasingportfölj

· Registrera och lägga upp nya avtal i vårt specialsystem

· Dokumenthantering

· Samarbeta med och understödja säljorganisationen och andra interna avdelningar

· Delta aktivt i arbetet med att tillse att alla våra processer är optimala och bidra till att de vidareutvecklas för att löpande förbättra den service vi erbjuder partners och kunder

PROFIL

Utbildning/erfarenhet:

· En ekonomisk högskoleutbildning på minst tre år (fil. kand.), men relevant erfarenhet kan kompensera för saknad utbildning

· Erfarenhet från liknande befattning inom back office, drift eller kundtjänst

· Kunskap om leasing är en fördel


Vi letar efter någon som:

· Motiveras av att ge goda kundupplevelser

· Har förmåga att lära sig snabbt

· Har goda IT-kunskaper

· Motiveras av förändring och att få delta i utvecklingsarbete

· Har utmärkt kommunikationsförmåga och är duktig på att prioritera rätt

· Har förmåga att identifiera ändringar med effektiviseringspotential samt kapacitet att driva detta arbete framåt

· Trivs med att samarbeta med ett team men också kan jobba självständigt och proaktivt med såväl befintliga som tänkbara nya uppgifter

· Har hög arbetskapacitet

Språk

· Flytande svenska

· Måste behärska norska och engelska

Arbetsplats blir Munkedamsveien 35 i Oslo, Norge

Frågor om platsen kan ställas till Operations Manager – Nordic Cluster, Jonas Lundgard, Jonas.lundgard@bnpparibas.com eller via telefon +47 909 21 345

Ansökan med CV skickas till Jonas.lundgard@bnpparibas.com före den 24 november 2019
Mer info
Område Oslo
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring, Bank & Finans
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 2 dec 2019 (12 dagar kvar)