Socialsekreterare, äldreomsorg

Socialsekreterare, äldreomsorg

Som socialsekreterare ingår du i en grupp tillsammans med en gruppledare och nio socialsekreterare där huvuduppgiften är myndighetsutövning enligt SoL främst inriktad mot äldre. Detta innebär att utreda, bedöma och fatta beslut om biståndsinsatser, samt att bedriva ett aktivt uppföljningsarbete i ärendena.

Kvalifikationer
Vi söker Dig som har examen från sociala omsorgsprogrammet/socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren tillsammans med erfarenhet bedömer likvärdig. Vi tror att du har erfarenhet av myndighetsutövning riktat mot gruppen äldre och god kännedom om gällande lagstiftning och socialtjänstens uppdrag. Som person är du noggrann och självständig och har lätt för att hantera när förutsättningar och planering ändras i arbetet. Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, bör du ha god samarbetsförmåga, vara utåtriktad och positiv. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har körkort.

För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Mer info
Område Nässjö
Yrkesroll Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.nassjo.se
Sista ansökningsdag 20 juli 2020 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Socialförvaltningen arbetar med socialtjänst och omsorg till medborgare som på grund av olika anledningar behöver stöd och hjälp. Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. Vi arbetar utifrån mottot: "Vi stödjer ett självständigt liv".