Socialförvaltningen söker nu en medarbetare till vårt team av administrativa assistenter. Teamet består av fem assistenter och arbetsuppgifterna är framför allt kopplade till förvaltningens myndighetsutövning. Arbetsuppgifterna består bl.a. av bemanning av reception, besöksmottagande med service och information till våra besökare, posthantering, viss ekonomiadministration, arkivering och gallring. Därutöver ingår hantering av förfrågningar från andra myndigheter, samt att fungera som ett administrativt stöd till socialsekreterare och chefer.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller vårdadministration och med tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom socialtjänst eller annan offentlig förvaltning. Du har god förmåga att möta människor med olika behov på ett respektfullt, serviceinriktat och tydligt sätt. Som person är du ansvarsfull och strukturerad, du har en god samarbetsförmåga och har lätt för att hantera situationer där förutsättning och planering ändras. Du har också lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, har god datorvana med erfarenhet av verksamhetssystem inom offentlig förvaltning och Officepaketet. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.