Härligt gäng söker driven team leader till jysks kundsupport!

Härligt gäng söker driven team leader till jysks kundsupport!

Är du en driven och pålitlig person med ledaregenskaper som anser dig kunna skapa stark teamkänsla och få ditt team att vilja arbeta mot sina uppsatta mål? Ligger det i din natur att driva utveckling framåt? Har du tidigare erfarenhet av kundsupport eller likvärdigt arbete och vill utvecklas i en ledarroll? Då borde du söka idag urval sker löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Jysks räkning en positiv och motiverad teamleader för att ta hand om ett fartfyllt team till deras kundcenter i Nässjö. Härifrån sköts all kundservice för Sverige där teamet är spindeln i nätet mellan retails och logistik. Här möts du av ett motiverat team med ett driv att arbeta mot sina uppsatta mål där din roll kommer att vara att coacha, motivera och följa upp dina medarbetare i teamet för att de ska fortsätta att utvecklas framåt. Du ges möjlighet att planera hur du vill lägga upp ditt arbete för att nå era uppsatta mål.

Hos Jysk sker ständig utveckling mot att skapa ännu bättre kundupplevelse och de är inte rädda för snabba förändringar. Du möts av en lyhörd arbetsgivare med ett öppet klimat där ni i teamet tilllsammans arbetar lösningsfokuserat och strävar mot göra kunder ännu nöjdare.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos JYSK AB. Det är en roll som erbjuder flera förmåner såväl som personlig utveckling. Här ges möjlighet att ta del i snabbt växande organisation och ingå i en roll med daglig variation i kombination med ansvar där du ges möjlighet att komma med innovativa tankar för att göra servicen ännu bättre. Är du redo att anta utmaningen?

Arbetsuppgifter

Som Customer Service TeamLeader kommer du ansvara för ett team antingen inom i first linesupport eller second linesupport på daglig basis. Din huvudsakliga fokus kommer att se till att medarbetarna utvecklas och når målsättningar genom bland annat månadssamtal, uppföljningar och support för medarbetarna. Det krävs att du är aktiv och engagerad i din uppgift såväl som har förmågan att skapa stark teamkänsla och jobba mot uppsatta mål.

Du kommer till exempel att..
  • se efter teamet genom att backa upp dem i frågor som berör deras fortsatta progression
  • involvera och motivera teamet på daglig basis
  • leda och utveckla såväl som ansvara för teamets fortsatta samarbete.
Tjänsten passar dig som trivs i en miljö där det händer mycket och där det är viktigt att samarbeta. Du ska vara driven och slutföra dina uppgifter med goda resultat.

Vi söker dig som
  • har ett par års erfarenhet av kundservice, callcenter, butiksarbete eller liknande uppgifter
  • har erfarenhet av administrativt arbete och vill arbeta med kundservice och ledarskap
  • har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska, då det krävs i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om

* du har tidigare erfarenhet av ledande befattning inom kundservice eller call centerverksamhet.

Som person är du är mycket driven och motiverad samt värdesätter teamets trivsel såväl som företagets framsteg. En del av arbetet handlar om att mäta mål med hjälp av siffror så detta är något du ska tycka om att ha som verktyg. Stor vikt kommer att läggas vid de personliga egenskaperna.

Övrig information

Start: Omgående.

Omfattning: Heltid.

Placering: Nässjö.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och JYSK ABs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på lin02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Om oss
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Nässjö
Yrkesroll Organisation & ledning, Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

JYSK är en internationell detaljhandelskedja som säljer "allt till hemmet" och som ägs av dess ursprungliga grundare, Lars Larsen, känd i hela Danmark som landets ledande affärsman som alltid har "ett bra erbjudande". När han 1979 öppnade han sin första butik i Århus, Danmarks näst största stad där butiken faktiskt fortfarande finns kvar hade Larsen stora ambitioner, även om han aldrig kunde föreställa sig hur snabbt hans verksamhet skulle växa. Larsen fortsatte med att öppna flera framgångsrika JYSK bäddlager (som butikerna hette fram till 2001) över hela Danmark, och 1984 öppnade han sin första butik utanför landets gränser, i grannlandet Tyskland. Idag omfattar JYSK-koncernen 2.500 butiker ute i världen och koncernens årliga omsättning är 3,36 miljarder euro. Tillväxten är stadig och kontrollerad, och den totala personalstyrkan består av nästan 22000 medarbetare. Ordet "JYSK" har alltid medvetet varit en del av företagsnamnet. På danska står JYSK för något eller som i Lars Larsens fall någon från Jylland, och ordet förknippas ofta med ödmjukhet, noggrannhet och ärlighet tre värderingar som Lars Larsen själv alltid har identifierat sig med. JYSK står för pålitlighet, och ett avtal är alltid ett avtal.