Supporttekniker till spelbolag

Supporttekniker till spelbolag

Arbetsuppgifter

Som supporttekniker arbetar du i första linjen där dina primära arbetsuppgifter är att ge support via telefon, mail samt fjärrstyrning. Du kommer att vara en första kontakt och hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt ha kontakt med användare med olika typ av applikationer och plattformar.

Din profil
Vi ser gärna att du som söker tjänsten i grunden har en data-/IT-/teknisk inriktning på gymnasiet eller annan teknisk utbildning och har ett genuint intresse för IT och teknik. Du är kommunikativ, har en hög servicekänsla och har goda tekniska kunskaper

Krav

  • Minst 6 månaders erfarenhet av liknande roll
  • Windowsklienter
  • Active Directory
  • Microsoft Office 365
  • Uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska - i både tal och skrift


Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebr. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Melissa Mirza på tfn: 0734-159380 eller melissa.mirza@centric.eu.

Mer info
Område Nacka
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.centric.eu
Sista ansökningsdag 21 mars 2023 (53 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Centric söker nu en supporttekniker till ett uppdrag hos en kund som arbetar med spelutveckling. Kunden har vuxit från 50 till 100 personer och flyttar snart till ett nytt kontor. Det innebär att kunden behöver ta in fler kollegor som ska stötta användare vid mjuk- eller hårdvaruproblem. Du kommer att ingå i ett IT-team på 4 personer och vara kontorets IT-tekniker och 1st line support.

Du ska ha ett genuint intresse för service och trivs med att hjälpa användare med deras IT-problem via olika kanaler. Har du ett brinnande intresse för IT och teknik samt en god pedagogisk förmåga? Då är detta en tjänst för dig!

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.