IT- Chef Service Delivery.Atlas Copco i Sickla
Sista ansökningsdag
09 oktober 2024 (6 dagar kvar)
Publiceringsdatum
16 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Erfaren IT-ledare sökes för spännande tjänst som IT-Chef inom Service Delivery hos innovativa Atlas Copco i Stockholm!
Har du erfarenhet av att arbeta i större företag eller internationella miljöer samt leda team genom både förändringar och teknisk utveckling? Drivs du av att implementera strategier som gynnar organisationens långsiktiga framgång genom smarta IT-lösningar och innovation? Atlas Copco i Stockholm, Sickla söker nu en IT Manager för att säkerställa en exceptionell IT-service inom företagets Service Delivery. Här får du en central roll där du implementerar IT strategin, driver innovation och förbättrar slutanvändarlojaliteten i en internationell miljö. Är detta nästa steg för dig?
Varmt välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Som IT Manager Nordics säkerställer du högkvalitativa IT-tjänster och ansvarar för den nordiska regionen inom Atlas Copco. Du leder IT-teamet i regionen och hanterar relationen, efterfrågan och samordnar tjänsteleveransen enligt överenskommen tjänsteportfölj. Du blir en nyckelspelare i vår strategi och bidrar till förbättrad slutanvändarlojalitet genom kontinuerlig feedback och optimering av tjänster.
Hos Atlas Copco kommer du till en internationell arbetsmiljö med starka värderingar och en unik chans att växa, både personligt och professionellt. Vi erbjuder flexibilitet med 30 dagars semester, arbetstidsförkortning och möjlighet till både nationell och internationell karriärutveckling. Vi värdesätter utbildning och ser till att alla anställda får minst 40 timmar utbildning per år.
En dynamisk arbetsmiljö, ledarskap och teknisk utveckling väntar dig. På Atlas Copco har du frihet under ansvar och arbetar i en stimulerande miljö som främjar samarbete och innovation.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som IT Manager Nordics innebär ansvar för att:
Rollen är baserad i Sickla, Stockholm, där du ingår i Atlas Copco´s IT- Delivery team med internationell räckvidd. IT service delivery i EMEA är fördelade i 7 regioner varpå du ansvarar för IT leveransen inom Norden (Finland, Sverige, Danmark, Norge och Baltikum). Du ansvarar för 6 st medarbetare och du rapporterar till EMEA Regional IT service Delivery Manager.
Start omgående eller efter överenskommelse.
Våra förväntningar
Vi söker en erfaren ledare med starkt affärsmannaskap och teknisk bakgrund. Du har en förmåga att inspirera och utveckla team, samt att bygga relationer över kulturella och geografiska gränser. Du är diplomatisk och en lagspelare som förenar teamet och externa parter, samtidigt som du är lösningsorienterad och omvandlar strategi till handling. Med en strukturerad och metodisk inställning har du förmågan att planera, organisera och leverera resultat. För att trivas i rollen förutsätts att du är uthållig och anpassningsbar i ett snabbt föränderligt digitalt landskap, samt att du omfamnar och främjar digital transformation.
För tjänsten krävs att du är flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du bifogar ditt CV på Engelska.
Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG Lead - specialister på fördomsfri, datadriven och modern chefsrekrytering, samt uthyrning av interimschefer. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Har du erfarenhet av att arbeta i större företag eller internationella miljöer samt leda team genom både förändringar och teknisk utveckling? Drivs du av att implementera strategier som gynnar organisationens långsiktiga framgång genom smarta IT-lösningar och innovation? Atlas Copco i Stockholm, Sickla söker nu en IT Manager för att säkerställa en exceptionell IT-service inom företagets Service Delivery. Här får du en central roll där du implementerar IT strategin, driver innovation och förbättrar slutanvändarlojaliteten i en internationell miljö. Är detta nästa steg för dig?
Varmt välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Som IT Manager Nordics säkerställer du högkvalitativa IT-tjänster och ansvarar för den nordiska regionen inom Atlas Copco. Du leder IT-teamet i regionen och hanterar relationen, efterfrågan och samordnar tjänsteleveransen enligt överenskommen tjänsteportfölj. Du blir en nyckelspelare i vår strategi och bidrar till förbättrad slutanvändarlojalitet genom kontinuerlig feedback och optimering av tjänster.
Hos Atlas Copco kommer du till en internationell arbetsmiljö med starka värderingar och en unik chans att växa, både personligt och professionellt. Vi erbjuder flexibilitet med 30 dagars semester, arbetstidsförkortning och möjlighet till både nationell och internationell karriärutveckling. Vi värdesätter utbildning och ser till att alla anställda får minst 40 timmar utbildning per år.
En dynamisk arbetsmiljö, ledarskap och teknisk utveckling väntar dig. På Atlas Copco har du frihet under ansvar och arbetar i en stimulerande miljö som främjar samarbete och innovation.
Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som IT Manager Nordics innebär ansvar för att:
- Hantera och samordna supportresurser på plats med IT-organisationen.
- Etablera starka relationer med lokal och regional affärs-IT.
- Öka användarlojaliteten genom att förbättra NPS-poängen med hjälp av feedback.
- Tillhandahålla expertis inom processer, teknik och verksamhet för IT-planering.
- Ha översikt över alla IT-projekt i regionen och övervaka tjänsteleveransen.
- Se till att IT-processer följs och identifiera prestandaluckor i systemfunktioner.
- Fungera som eskaleringspunkt för IT-frågor och hantera klagomål effektivt.
- Samarbeta med interna och externa leverantörer för att uppfylla verksamhetens krav.
- Rekommendera kostnadsbesparingar och förbättringar inom applikations- och tjänsteförbrukning.
- Hantera budget, planering och utveckling av IT-supportteamet för att säkerställa kundfokus och service.
Rollen är baserad i Sickla, Stockholm, där du ingår i Atlas Copco´s IT- Delivery team med internationell räckvidd. IT service delivery i EMEA är fördelade i 7 regioner varpå du ansvarar för IT leveransen inom Norden (Finland, Sverige, Danmark, Norge och Baltikum). Du ansvarar för 6 st medarbetare och du rapporterar till EMEA Regional IT service Delivery Manager.
Start omgående eller efter överenskommelse.
Våra förväntningar
Vi söker en erfaren ledare med starkt affärsmannaskap och teknisk bakgrund. Du har en förmåga att inspirera och utveckla team, samt att bygga relationer över kulturella och geografiska gränser. Du är diplomatisk och en lagspelare som förenar teamet och externa parter, samtidigt som du är lösningsorienterad och omvandlar strategi till handling. Med en strukturerad och metodisk inställning har du förmågan att planera, organisera och leverera resultat. För att trivas i rollen förutsätts att du är uthållig och anpassningsbar i ett snabbt föränderligt digitalt landskap, samt att du omfamnar och främjar digital transformation.
För tjänsten krävs att du är flytande i engelska och svenska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du bifogar ditt CV på Engelska.
Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG Lead - specialister på fördomsfri, datadriven och modern chefsrekrytering, samt uthyrning av interimschefer. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!