HR-partner till ICA Maxi Nacka

HR-partner till ICA Maxi Nacka

Nu söker vi en HR-partner!

Om tjänsten

Som HR-partner erbjuds du varierande arbetsuppgifter och stor möjlighet att få vara med och utveckla verksamheten. Du är en del av HR-organisationen och arbetar tätt ihop med ditt arbetslag bestående av en HR-generalist, personalassistent, schemaamministratör och en löneadministratör. Du leder och fördelar arbetet på avdelningen och stöttar upp där det behövs. I rollen ingår det att ge service till kollegor i form av stöd och coachning där du främst agerar stöd till chefer i arbetet med arbetsrättsliga frågor som du har huvudansvaret för och du säkrar att företaget följer de lagar och avtal som finns. Du bidrar även till att utveckla organisationen och medarbetarna. Vidare sitter du med i ledningsgruppen och rapporterar direkt till handlaren. Som HR-partner jobbar du affärsnära med många spännande utvecklingsprojekt.

Följande arbetsuppgifter ingår i rollen:
  • Arbetsrätt, kollektivavtal och lönerevision & förmåner
  • Ledarskaps- och organisationsutveckling
  • Rehabiliteringsarbete, hälsofrågor samt konflikthantering
  • Företagskultur, värderingar, och jämställdhets- och mångfaldsfrågor
  • Employer Branding aktiviteter och rekrytering
  • Samverkan med lokal fackklubb
  • Ansvara för medarbetarundersökning
Om dig

För att bli framgångsrik i rollen som HR-partner hos oss är det viktigt att vara självständig, handlingskraftig och ha lätt för att skapa förtroende. Du har också förmågan att planera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Här krävs en god affärsmässig förståelse och en vana att coacha chefer och medarbetare på olika nivåer. Du har förhandlingsansvar och företräder arbetsgivaren vilket kräver hög integritet och ett tydligt arbetsgivaransvar. Till sist hoppas vi att du vill vara med och bidra med mycket positiv energi!

Om oss

Du kommer inledningsvis att få en gedigen introduktion av kollegorna på plats och vi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i en butik i framkant. Vi har intressanta framtidsplaner och starka värderingar och här får du en trivsam och trygg arbetsplats med ett socialt klimat. Vi har en strävan av att vara först och främst som arbetsgivare och som samhällsmedborgare. Våra mål och visioner är tydliga och vi på Maxi ICA Stormarknad Nacka sätter stor stolthet i det vi gör, nämligen att bidra till Nackas bästa matupplevelse!

Kravprofil
  • Akademisk utbildning inom HR eller motsvarande
  • Flera års erfarenhet från brett HR arbete såsom arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering och fackliga förhandlingar.
  • Dokumenterad ledarerfarenhet
Meriterande
  • Kunskaper i SoftOne eller annat schemaprogram/lönesystem
  • Tidigare arbetat strategiskt med schema för en större personalgrupp
- Tidigare arbetat inom detaljhandeln/retail

Omfattning och tillträde

Heltid, start omgående. Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning tillämpas.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Mer info
Område Nacka
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 15 feb (24 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Personalica har sin grund i Bemannica AB som ett fristående bemanningsföretag. Personalica är annonsportal riktade mot individer som vill jobba på ICA-butik, men Personalica och Bemannica AB är helt fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund. Personalica startades 2016 utifrån behovet av en samlad plattform för mötet mellan kandidater och ICA-butiker.

Idag arbetar tre rekryterare aktivt med att erbjuda annonsering och rekrytering till ICA-butiker i hela Sverige. Detta för att du som arbetssökande ska ha så stor chans som möjligt att hitta din drömtjänst, och att du som butiksansvarig ska ha möjlighet att anställa den bästa personalen för just din butik.