Backofficemedarbetare till framgångsrikt techbolag

Backofficemedarbetare till framgångsrikt techbolag

Har du tidigare erfarenheter från kundtjänst och längtar efter en liknande roll men med mer administration? Är du en lösnings- och serviceorienterad person som vill ha mer komplexa ärenden att ta dig an i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Läs då vidare!

Beskrivning

Perido är nu på jakt efter en backofficemedarbetare till vår kund - ett framgångsrikt techbolag som är en av nordens ledande återförsäljare inom IT-produkter med tillhörande tjänster. I lokaler mitt i natursköna Nacka Strand befinner sig deras huvudkontor och det är där denna tjänst är placerad.

Vad innebär rollen som backofficemedarbetare? Du kommer att ha en central del i backoffice-teamet som idag består av ca 8 personer. Teamets huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera skriftliga, administrativa ärenden och fungerar som en intern secondline till kundservice och orderavdelning. Du och ditt team är en del av backoficeavdelningen som ingår i Operations Support och din primära uppgift kommer att vara att hantera ärenden från privat- och företagskunder. I arbetet ingår att utföra enklare registreringsjobb till mer komplicerade returärenden, proaktivt bedrägeriarbete och annan löpande uppföljning. Här kommer du även att tillsammans med teamet fortsätta utveckla administrativa processer för att se till att dessa kan växa på lång sikt utan att öka andelen manuellt arbete.

Vem är du som söker denna roll? Vi tror att du har något års erfarenhet av kundtjänst och vet värdet av att skapa goda relationer och möta kundernas behov. Du trivs i en händelserikmiljö med snabba beslut och korta deadlines. Du är strukturerad och noggrann samt kvalitetsmedveten och sätter alltid kunden i fokus. Vidare tror vi att du är lyhörd och har en öppen och tydlig kommunikation när du bemöter såväl kollegor som kunder. Dessutom har du en initiativförmåga och ett stort driv att utmana och förbättra befintliga rutiner. För den rätta personen finns det goda möjligheter att växa både inom rollen som på bolaget.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kravprofil
  • Gymnasial utbildning
  • Några års erfarenhet av likandende tjänster gärna inom administration och/eller kundtjänst
  • Goda kunskaper MS Office
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift även på engelska
Meriterande
  • Kunskaper i Microsoft Dynamics AX
  • Goda kunskaper i ytterligare ett nordiskt språk
Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag tillsvidare med omgående.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Mer info
Område Nacka
Yrkesroll Data & IT, Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.perido.se
Sista ansökningsdag 22 juli (32 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30108 i ämnesraden.

Kontakt

Frågor:fraga@perido.se
Hemsida:www.perido.se