Kundmottagare

Kundmottagare

Bilia satsar på tillväxt och behöver fler engagerade medarbetare. Nu söker Bilia Group i Nacka en kundmottagare och vi letar efter dig som har ett brinnande intresse för bilar och har förmågan att skapa och behålla goda kundrelationer. Vi erbjuder dig en spännande och social arbetsmiljö samt goda utvecklingsmöjligheter. Bilias vision är att bli branschens bästa servicebolag och vi vill att du är med på den resan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kundmottagare på vår skadeverkstad kommer du tillsammans med de andra administratörerna att ansvara för den dagliga driften av våra mekaniker samt leveransmän. Eftersom du kommer jobba i frontdesk innebär arbetet personlig kontakt med kunder, såväl vid disk som via telefon och e-post och inte minst internt med mekaniker och säljare. Du tar emot våra kunder och rådgör med dem gällande service och reparation, samt bokar in deras beställningar hos verkstaden. I arbetsuppgifterna ingår även mottagande och utlämnande av bilar samt att ta betalt efter utfört arbete.

Kompetenskrav
Vi vill att du har lägst gymnasiekompetens eller motsvarande. Vi ser det som meriterande om du har arbetat som kundmottagare eller i en liknande roll. Du har goda datorkunskaper och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Dagarna präglas av ett högt arbetstempo där det krävs att du kan hantera flera moment samtidigt och att du har förmågan att behålla ett lugnt och positivt bemötande mot kund och medarbetare. Vi söker en person som har fingertoppskänsla för service och kundens behov. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad, nyfiken och utåtriktad.

Anställningsform, omfattning, placeringsort
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med placering på Bilia Group Nacka.
Tillträde snarast t.o.m. 31/8 eller enligt överenskommelse.

Urvalsarbetet sker löpande och anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum så därför vill vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser gärna kvinnliga sökande!
Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Rickard Söderblad
Telefon 010-497 65 10
Område Nacka
Yrkesroll Administration, Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.bilia.se/
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bilia är en av Nordens största bilkedjor med drygt 4 300 medarbetare på 122 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien. Bilia säljer nya och begagnade bilar, utför service och reparationer samt erbjuder kringtjänster såsom däckhotell och glasreparationer. I Sverige har vi 86 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har nio nybilsmärken: Volvo, BMW, Ford, Renault, Lexus, Toyota, Hyundai, Mini, och Dacia. 2016 omsatte Biliakoncernen ca 24 miljarder. Vår affärsidé är att erbjuda bilförsäljning, service och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder. Vi fokuserar på kunden i allt vi gör och satsar på att ha de mest nöjda kunderna i branschen.

Allt som rör bilen. Och lite till.