Ekonomiassistent / reskontra / deltid

Ekonomiassistent / reskontra / deltid

Är du en noggrann person med ett öga för detaljer och siffror? Söker din ett arbete där du själv får lägga upp din arbetstid? Här erbjuds du att utvecklas i en roll som ekonomiassistent tillsammans med en erfaren ekonom.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Boet bildemontering har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Boet bildemontering en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetBoet bildemontering arbetar med försäljning av både nya och begagnade bildelar av olika märken. I sin verksamhet demonterar de själva bilarna och återvinner begagnat material. Kunderna är både privatpersoner och företag, där en stor del av försäljningen sker över internet. Boets bildemontering blev år 2015 utsedd till Årets företagare i Ödeshög kommun. Idag arbetar 22 personer på bolaget där verksamheten präglas av en familjär stämning.

ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent arbetar du med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi, såsom hantering av kund- och leverantörreskontra löpande. Du ansvarar för fakturering och kontrollerar inbetalningar, avstämning mot konton och påminnelser till kund samt fakturakopior. Det ingår också att utföra olika typer av betalningar och skapande av betalningsfiler. Du har även ansvar för arbetet med utländska fakturor från leverantörer. Rollen på företaget är ny, och du kommer att få introduktion och löpande stöttning av en erfaren ekonom. Tjänsten är på deltid där du arbetar 20 timmar i veckan, och du kommer att ha stort inflytande över dina egna arbetstider samt möjlighet att arbeta hemifrån.

Formella krav
  • Gymnasieutbildning inom ekonomi alternativt motsvarande erfarenhet från liknande roll
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
  • B-körkort
Vi tror att du som söker är en noggrann person som är uppmärksam på detaljer. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera i ditt arbete. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med flera kontaktytor. Vidare är du är öppen för förändringar och har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån behov och förutsättningar.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Boet/Ödeshög
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Motala
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.