Din titel blir Marknadskoordinator. Men egentligen handlar allt om kommunikation!

Din titel blir Marknadskoordinator. Men egentligen handlar allt om kommunikation!

Vi har startat en resa. Vi vet inte exakt vart, det återstår för oss att bestämma tillsammans, men så mycket vet vi att vi vill göra vårt varumärke till en förebild. Som producent av naturliga och högkvalitativa livsmedel, som välskött, lönsamt och respekterat företag, och inte minst som arbetsgivare för människor som vill utveckla och utvecklas tillsammans.

Som Marknadskoordinator hos oss blir du en nyckelperson på vår resa framåt.

Du kommer att ansvara för att planera och producera Siljans Charks varumärkes- och marknadskommunikation, allt ifrån butikskampanjer till innehåll i webb och sociala medier. Det är ett stort och viktigt ansvar för allt från att vårt budskap kommuniceras enligt våra värderingar till att ekonomiska mål uppfylls. Men minst lika viktigt blir din roll som ansvarig för att förbättra och effektivisera vårt IT-stöd. Du blir den som skapar förutsättningar för att varje medarbetare ska få arbeta med det de är anställda för, utan hinder.

Dina arbetsuppgifter:
Som Marknadskoordinator blir du ansvarig för vår kommunikation på både webb och sociala medier, i form av exempelvis nyhetsbrev, marknadsblad och blogginlägg. Du kommer att koordinera och följa upp marknadsaktiviteter för att driva försäljning och stärka vårt varumärke, samtidigt som du är den drivande i vårt interna digitaliseringsprojekt. Även kontakt med externa parter, som kunder, byråer, samarbetspartners och andra leverantörer ingår.

Din profil:
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring och några års arbetslivserfarenhet av liknande tjänst inom sociala medier och kommunikation. Det är viktigt att du har goda kunskaper av olika verktyg som kommer att underlätta ditt arbete, som exempelvis InDesign, Photoshop, SEO, AdWords, Google Analytics samt Office-paketet. Meriterande är också om du tidigare har erfarenhet av olika affärssystem och kan visa hur du använt dessa som ett verktyg för att skapa mervärden och försäljning.
  • Du är social, kreativ, nyfiken, har initiativ- och samarbetsförmåga. Du har breda och djupa kunskaper inom de områden du utbildat dig för och jobbat med, men du inser att det är din kompetens som människa som gör dig till en uppskattad medarbetare och samarbetspartner.
  • Du har en naturlig fallenhet för att engagera människor runtomkring dig. Du väljer att jobba med något du tror på. Det är så ditt eget engagemang väcks, och du vet att ditt engagemang smittar till din omgivning.
  • Du är inspirerande. Du anser att innovation aldrig föds ur bekvämlighet och trygghet och du tar egna initiativ för att hitta lösningarna. Ditt agerande driver dig och uppmuntrar dina kollegor att vilja och våga tänka och agera själva.
  • Du arbetar inte utifrån vad som varit utan vad som kan bli. Du brinner för att vara med och påverka och du älskar att se människor växa i sina roller. Du ser förändring som den naturliga vägen till förbättring.
  • Du tror på människors vilja och förmåga att utvecklas. Dina kollegor tror på dig för att du tror på dem, och de litar på dig eftersom du litar på dem. Genom att visa tillit skapar du trygghet hos dina kollegor som i sin tur skapar identifikation, sammanhang, skapande och självförverkligande.
  • Du vill vara med och skapa vinster på fler ställen än i resultatrapporten. Du är, precis som vi, övertygad om att människor motiveras av ett större syfte. Något som bidrar till samhället och till att förbättra människors liv, något som ger utveckling, delaktighet och meningsfullhet. Och framförallt, du vet att det är den enda vägen till att känna stolthet och engagemang för sitt arbete. "Människor arbetar för människor – inte för företag".
Känner du igen dig i detta ser vi fram emot din ansökan, tveka inte att höra av dig vid funderingar!
Mer info
Område Mora
Yrkesroll Marknadsföring, PR & Kommunikation, Marknadskoordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.testhuset.com
Sista ansökningsdag 19 jan 2020 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Siljans Chark AB har 95 anställda och omsätter ca 200 miljoner kronor och har en mycket stark lokal förankring. Företaget ägs av 280 bönder och några anställda till 47%, HK Scan äger 39 % och resterande del ägs av lokala investerare (Älska Lokalt AB). Bolaget leds av vd Johan Molin.

Siljans Chark härstammar från familjeföretaget Åbergs Slakteri som grundades 1896 av Morasonen Johan Åberg. I över 100 år har konsumenter både i och utanför Dalarna njutit av företagets hantverkskunnande och skicklighet inom kött och chark. Våra produkter kommer från djur som vuxit upp i trygga miljöer och omsorgsfullt tagits om hand av bönder i Dalarna och trakterna runtomkring.

Vår verksamhet lever i symbios med jordbruket och traktens bönder och vår filosofi är att arbeta för en hållbar utveckling utifrån de förutsättningar som finns där vi lever och verkar. Som mas och kulla visar man omsorg genom att välja närproducerat kött och charkuteriprodukter som är hållbart producerade med avseende på biologisk mångfald, djurhälsa och bekämpningsmedel.

I denna rekrytering samarbetar vi med Testhuset. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bengt Libäck på 070 594 72 77 eller Andrea Elfman på 073 509 38 66. Sista ansökningsdagen är 19 januari.