
Hedin Group befinner sig i en föränderlig tid där koncernen fortsätter växa, i Sverige såväl som i Europa. För att kunna bibehålla Hedin Groups starka position på marknaden eftersträvar vi att erbjuda den bästa digitala upplevelsen åt våra kunder, där vi på Hedin IT är en central del i att möjliggöra detta. Nu söker vi en Support Manager för vår Second Line support!
Funderar du på vad du kommer arbeta med i rollen som Support Manager Second Line? Låt oss berätta! Vår Servicedesk består idag av ca 20 tekniker i Sverige och Nederländerna och supporterar över 200 olika anläggningar och fler än 7000 användare inom Hedin Group. Ditt huvudansvar kommer vara att operativ leda vårt 2nd Line team i Sverige och stötta upp i det operativa arbetet när det behövs. I rollen kommer du att samarbeta nära vår Head of Support, leverantörer och övriga linjechefer.
Detta är en helt ny roll i bolaget där du får möjlighet att bygga upp och stärka relationer med ditt team och andra chefer och med din vision forma arbetssättet och arbetsmiljön.
Vem är du?
För att trivas i rollen som Support Manager Second Line tror vi att du har några års erfarenhet av Service Desk inom Second Line varav minst ett års erfarenhet av ledarskap. Vi ser också att du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och är flytande på svenska och engelska i både tal och skrift.
Vidare tror vi att du har:
Om Hedin IT
Hedin IT bildades i 2017 och bistår hela Hedinkoncernen med digitala kompetenser och tjänster. Detta innefattar allt från support och drift till systemutveckling. Tjänsterna levereras till interna verksamheter i Sverige, Belgien, Nederländerna, Schweiz och Tyskland m.fl. till bolag såsom Hedin Bil och Bavaria. Koncernen har ca 7800 anställda och en omsättning på 53 miljarder kronor under 2022. Som en del av Hedin IT är du med och formar hur hela koncernen arbetar med IT.
Är du redo att gasa vidare i karriären?
Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Jessica Samuelsson, jessica.samuelsson@hedinit.com
Funderar du på vad du kommer arbeta med i rollen som Support Manager Second Line? Låt oss berätta! Vår Servicedesk består idag av ca 20 tekniker i Sverige och Nederländerna och supporterar över 200 olika anläggningar och fler än 7000 användare inom Hedin Group. Ditt huvudansvar kommer vara att operativ leda vårt 2nd Line team i Sverige och stötta upp i det operativa arbetet när det behövs. I rollen kommer du att samarbeta nära vår Head of Support, leverantörer och övriga linjechefer.
Detta är en helt ny roll i bolaget där du får möjlighet att bygga upp och stärka relationer med ditt team och andra chefer och med din vision forma arbetssättet och arbetsmiljön.
Vem är du?
För att trivas i rollen som Support Manager Second Line tror vi att du har några års erfarenhet av Service Desk inom Second Line varav minst ett års erfarenhet av ledarskap. Vi ser också att du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och är flytande på svenska och engelska i både tal och skrift.
Vidare tror vi att du har:
- Erfarenhet av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror på klientsidan
- Administrerat användare och kontoförändringar i Active Directory
- Erfarenhet av ITIL
Om Hedin IT
Hedin IT bildades i 2017 och bistår hela Hedinkoncernen med digitala kompetenser och tjänster. Detta innefattar allt från support och drift till systemutveckling. Tjänsterna levereras till interna verksamheter i Sverige, Belgien, Nederländerna, Schweiz och Tyskland m.fl. till bolag såsom Hedin Bil och Bavaria. Koncernen har ca 7800 anställda och en omsättning på 53 miljarder kronor under 2022. Som en del av Hedin IT är du med och formar hur hela koncernen arbetar med IT.
Är du redo att gasa vidare i karriären?
Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Jessica Samuelsson, jessica.samuelsson@hedinit.com
Mer info
Område
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
06 nov. 2023 (42 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Hedin IT supports the entire Hedin Group with digital skills and services, including support and operations, as well as system development. Our services are delivered in several countries, such as Sweden, Germany, Norway, Switzerland, the Netherlands, Belgium, among others.