Ford Sverige Söker Garantispecialist
Hedin Motor Company AB är bolagsnamnet för Ford Sverige som är ett av landets största bolag i bilbranschen. Ford Sverige tillhandahåller tjänster och produkter för såväl produkter för såväl person- som transportbilar och representeras av fem återförsäljarkluster utspridda på 77 försäljningsställen och 92 servicepunkter. Huvudkontoret ligger i Stockholm med en filial i Mölndal och har ca 45 medarbetare. Placeringsort för tjänsten är Mölndal. Mer information på www.ford.se
Vi är just nu inne i en spännande tillväxtresa och söker därför en person som vill vara med på den. Vi söker dig som vill kunna påverka din egen tillvaro och våra kunders möjligheter till kvalitativ service.
Om rollen
Rollen ansvarar för verksamhetens interna och återförsäljarnas dagliga hantering av Garanti samt utvecklings- och förändringsarbete. Att arbetet sker i enlighet med Fords riktlinjer samt de processer, policys, lagar och förordningar som finns. Uppgifter inkluderar bland annat:
Hantera alla garantirelaterade ärenden
Uppföljning av återförsäljarens Garantihantering
Uppföljning av Fords Garantihantering mot Importör
Ansvara, hantera debet/kredit mellan återförsäljare, importör och Ford
Delaktig i utveckling av importörs system inom Garantiområdet
Delaktig i återförsäljarens Garanti utbildning
Delta vid Garanti revisioner
Hantera och administrera omleverans av fordon
Återförsäljarbesök kan förekomma i hela landet
Din profil
Vi har behov av en Garantispecialist som har kunskap om affärsfunktioner, god kommunikationsförmåga, social kompetens, strategiskt tänkande och goda organisatoriska färdigheter. Du har vidare en god förmåga att initiera förändringsstrategier, driva utveckling och ständiga förbättringar på alla nivåer i organisationen, skapa ett gott samarbete mellan funktionsgränser samt bidra till att uppnå affärsmål.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har en god känsla för service och du har inställningen att alltid se lösningar. Då arbetsuppgifterna är många samt innebär en del planering och administration är det viktigt att du kan prioritera och vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Vi ser gärna även att du som sökande har följande kvalifikationer:
Erfarenhet av att driva operativt som strategisk verksamhetsutveckling med inriktning på ansvarsområdena.
God engelska i tal och skrift
God förståelse för hur Servicemarknadens processer fungerar på återförsäljarnivå
God kunskap i konsumentlagar
Vi erbjuder
Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja - vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft.
Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinmobilitygroup.com
Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista anställningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!