

Säljsupport till ledande aktör inom kommunikationssystem
Har du ett intresse för kundvård, service och försäljning? Enera utökar supportteamet och söker en affärsinriktad Säljsupport till organisationen. Du kommer bli en stabil spelare och kugge i vårt maskineri gentemot våra kunder. Hos oss erbjuds du möjligheten att växa både på ett personligt och professionellt plan.
Arbetsuppgifter
Rollen som Säljsupport innefattar generell support gentemot våra säljare men mer och mer ansvar gällande Account Management kommer åläggas supportavdelningen. Dina dagar kommer vara omväxlande och kan innebära heldagar med enbart uppgifter inom support, där en annan dag endast innefattar kundmöten.
Du kommer äga en egen kundbas där du själv ansvarar för att boka in möten och följa upp dina kunder.
Exempel på arbetsuppgifter:- Ta emot support-case från våra kunder via mail och telefon
- Ge teknisk support och assistera kunder med problem som uppstår
- Utbilda och vägleda kunder/användare i våra system/produkter
- Boka och genomföra digitala kundmöten med befintliga kunder
- Merförsäljning till befintliga kunder samt ordermottagning från nya kunder
I dagsläget innefattar rollen inga möten/bearbetning av nya kunder, men på sikt ser vi att det kan bli nästa steg i utvecklingen för positionen.
Kvalifikationer
- Har arbetslivserfarenhet inom teknisk kundsupport/HelpDesk
- Obehindrade kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Erfarenhet av arbete med SaaS-produkter
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område
- Kunskaper i tyska, norska eller finska
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Serviceinriktad
- Affärsinriktad
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Placering: Nämndemansgatan 3, Mölndal
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Enera's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.