Team leader Kund- och levarantörsreskontra till huvudkontoret i Mölndal

Team leader Kund- och levarantörsreskontra till huvudkontoret i Mölndal

Inspireras du av att arbeta och utveckla processer i en föränderlig miljö? Tycker du om att ta eget ansvar och arbeta tillsammans med andra? Tror du dessutom att en effektiv kund- och leverantörsreskontra är grunden för att kunna bygga en professionell Financefunktion? Då kan du verkligen vara den person vi behöver hos oss! Vi har nu en spännande tjänst ledig som Teamleader för vår kund- och leverantörsreskontra.

Om tjänsten

Rollen består delvis av operativt arbete med kund-och leverantörsreskontra. I det operativa arbetet ingår löpande reskontrahantering, bokslutsarbete samt olika typer av rapportering etc.

Utöver den operativa rollen vill vi även att du tar på dig rollen som förändrings- och förbättringsagent inom ditt arbetsområde. Vi har genomgått och kommer genomgå stora organisatoriska och systemmässiga förändringar och behöver därför anpassa och utveckla flera befintliga rutiner kring kund- och leverantörshantering. Vi behöver din hjälp att kritiskt granska våra processer och komma med ideer på hur vi skulle kunna bli ännu bättre på det vi gör. Du ska driva ditt arbete tillsammans med andra och behöver därför vara ödmjuk och en lagspelare.

Din bakgrund och Din Profil:

Vi söker dig som någon form av eftergymnasial utbildning inom redovisning-/ekonomi. Du behöver också ha arbetat med kund- och leverantörsreskontra och trivs med arbetsområdet. Vi tror att du är bra på att förvalta, men också bra på att förändra. Vi tror att du drivs av att hitta smarta och effektiva sätt att arbeta på. Du behöver också ha ett intresse av att utforska och utveckla de system som vi använder och kommer att använda framgent.

Till din hjälp kommer du ha två personer som ingår i ditt team. Dessa personer inklusive du själv rapporterar till Finance Manager.

Du kommer även att ha hjälp av den övriga Financeorganisationen som totalt består av 9 personer. Flera av dessa har också har kunskap om kund- och leverantörshantering och ett stort intresse av att bolla ideer.

Vi erbjuder:
  • Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken.
  • Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.
  • Du får arbeta i ett sammansvetsat Financeteam där vi hjälps åt att bygga en funktion för framtiden.
Placering: Mölndal

Tillträde: Omgående

Frågor? Ring Anette Leonardsson på telefon 073-8043808

Intresserad? Skicka din ansökan senast den 2021-10-03
Mer info
Område Mölndal
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://zeppelin-cat.se/se
Sista ansökningsdag 3 okt 2021 (14 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 440 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.