Inköp- och logistikansvarig

Inköp- och logistikansvarig

Inköp-och Logistikansvarig till Technima Nordic AB

Technima-gruppen är ledande på den europeiska marknaden för markeringsfärg samt en större tillverkare av dekorativ färg och tekniska aerosolprodukter. Inom Technima-gruppen är man stolt över sin historia och det kända varumärket och historiska bolaget, SOPPEC, som bildades 1962. I dag är Technima en huvudaktör på marknaden för aerosoler, både för professionellt bruk och för konsumenter. Technima-gruppen har idag 220 medarbetare, placerade på sex enheter i Europa och en i USA/Kanada, 4 fabriker samt 6 logistikplattformar. Genom holdingbolaget Technima säkerställer man verksamhetsstyrningen i de olika enheterna med management inom ledning, försäljning, IT m.m.

Vi söker nu en inköp- och logistikansvarig till Technima Nordic AB med placering på huvudkontoret i Mölndal.

Ansvar och arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter innebär huvudsakligen att organisera inköp av alla produkter i Technima Nordic ABs produktsortiment från Technima-gruppens fyra fabriker i Frankrike, Tyskland, Nederländerna och Italien samt att se till att produkterna finns tillgängliga. Du ansvarar även för logistikfrågor och har en nära dialog med kontrakterad leverantör av tredjepartslogistik. Andra arbetsuppgifter är t ex:
  • Säkerställa leveranser, produktkvalitet, kostnadskontroll samt ha kontakt med leverantörer och ibland även kunder
  • Hantera lagrets effektivitet genom att följa nyckeltalen och regelbundet övervaka och optimera lagernivån.
  • Genomföra olika projekt som t ex kostnadsbesparingsprojekt gällande transport och godshantering, lagrets effektivitet, omsättningshastighet av produkter mm.
  • Ansvara för den årliga rapporteringen till Kemikalieinspektionen samt för att säkerhetsdatabladen för produkterna blir uppdaterade hos EcoOnline AB.
  • Ansvara för registervård, att registrera nya produkter samt uppdatera artikelnummer.
  • Tjänsten innebär mycket kontakter med andra kollegor i gruppen, t ex med inköp- och logistikansvariga i andra länder för utbyte av information och erfarenheter.
  • Hantering av alla viktiga certifieringar för framför allt Sverige och Norge, kostnader, kriterier, tillämpning, kommunikation till marknaden.
Möjligheter med tjänsten

Hos Technima Nordic AB får du arbeta i en internationell miljö med god gemenskap. I arbetet kommer du att ha kontakt med bolagets leverantörer och kollegor runt om i Europa. Bolaget står inför en fortsatt tillväxt vilket ger dig stora möjligheter att utvecklas i rollen.

Erfarenhet och kunskap

Du är utbildad inom inköp- och logistik och har några års arbetslivserfarenhet, till exempel från operativt inköp eller från annan tjänst inom logistikområdet.

Du har god förståelse för de logistiska delarna och kunskap vad gäller kostnadsdrivarna i det logistiska flödet.

Personliga egenskaper
  • Du strukturerad, noggrann och analytisk samt har god förmåga att prioritera då du hanterar en mängd olika administrativa uppgifter.
  • Du är ansvarsfull, följer upp saker och ser till att arbetet blir slutfört.
  • Du har många kontaktytor, såväl internt som externt, vilket kräver en god social förmåga.
  • Du tycker det är roligt att samverka med andra men har inga problem att arbeta självständigt.
  • Du är prestigelös, har god social förmåga och är orädd för att säga vad du tycker.
  • Du ser positivt på utmaningar, är lösningsorienterad och tycker om att driva projekt framåt.
  • Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.
  • Har du tidigare arbetat i en internationell miljö är det meriterande
Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Technima Nordic AB med A-Talent Search. Vi kommer att behandla ansökningar löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Helen Hafström, helen.hafstrom@asearch.se
Mer info
Område Mölndal
Yrkesroll Transport & Logistik, Lager, Inköp, Logistik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)