Kvalificerad Orderadministratör 50-75 %

Kvalificerad Orderadministratör 50-75 %

För uppdrag hos vår kund söker vi på SJR nu dig som vill arbeta i en varierande roll med orderhantering och säljsupport i en internationell miljö. Du kommer sitta i trevliga lokaler i Mölndal och ingå i ett team på totalt fyra personer. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 50-75 % som är tänkt att påbörjas omgående och sträcka sig till årsskiftet med goda chanser till förlängning.

Sök redan idag då urval då tjänsten skall tillsättas omgående och urval och intervjuer kommer att ske löpande!

Tjänstebeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta med en omväxlande tjänst i ett högt tempo. Du har täta kontakter med främst återförsäljare, men även med slutkunder. Internt arbetar du tillsammans med en eller flera utesäljare som ansvarar för försäljningen på respektive marknad. I ditt arbete ingår att ge support till säljarna, t.ex. offertskrivning, administration av prislistor, utskick samt support till besökande kunder. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat orderhantering (registrering, leveransbevakning, skeppning och fakturering), tullhantering och säljsupport.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare eller utbildar inom ett närliggande område och har möjlighet att arbeta minst 50 %. Då den mesta av kommunikationen sker med kunder utomlands är det ett krav att du förutom svenska behärskar engelska både skriftligt och muntligt och har du ytterligare språkkunskaper kan detta vara meriterande. Datorkunskap, då främst i Officepaketet är ett krav. Kunskap om tullhantering och leveransvillkor är meriterande. Vår kund använder Pyramid som affärssystem och Super Office som kundstödssystem.

Som person är du serviceinriktad och har mycket god kommunikationsförmåga. Du är prestigelös och har förmågan att vara länken mellan marknad och produktion. Det är också viktigt att du är handlingskraftig, proaktiv och duktig på att prioritera.

Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Bogren på tel. 031 - 333 54 84.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Mer info
Område Mölndal
Yrkesroll Försäljning, Säljsupport
Typ av anställning Deltid
Sista ansökningsdag 30 sept (10 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.