Service Manager till 24|7 på SEB i Göteborg

Service Manager till 24|7 på SEB i Göteborg

Brinner du för service och vill vara vårt ansikte utåt? Vill du utmana dig själv i ett jobb där du ständigt utvecklas och dessutom kan styra dina arbetstider? Härligt! Då kommer du att trivas i rollen som Service Manager på 24|7, vår kundtjänst på telefon.

Om 24|7
På 24|7 i Göteborg jobbar ca 600 medarbetare. Det som utmärker 24|7 är en kultur med öppenhet och vi-känsla med mycket skratt. Engagemanget och viljan att hjälpa våra kunder med allt från enkla frågor till mer komplexa frågeställningar genomsyrar allt.

Det här kommer du att göra
Som Service Manager är du vårt ansikte utåt och har en av de viktigaste rollerna för våra kunder. Eftersom vi finns där för våra kunder i livets olika skeenden är jobbet väldigt varierande, utmanande, roligt och stundtals hektiskt.

Du kommer framförallt att möta våra privat och företagskunder i telefon och ge trygga och hållbara råd, med fokus på att visa upp enkelheten i våra tjänster. Viss kontakt sker även via mail och social media. Guidning och utbildning i våra digitala miljöer och verktyg är också en viktig del av ditt jobb.

Det här erbjuder vi dig
Om du, liksom vi brinner för service och är den vi söker, kommer du att börja din anställning med en 2 månaders intern utbildning i vår Service Academy. Du får en gedigen utbildning inom service med grund i vår kultur. Samtidigt studerar du för att ta den Swedsec licens som är ett krav för arbetet med rådgivning. Vår nästa Service Academy startar den 11 Mars 2019.

Arbetstiderna är förlagda mellan 06.45 - 23.15 både vardagar och helger. Du har möjlighet att påverka ditt eget arbetsschema och på så vis dina arbetstider. Hos oss på SEB och 24|7 kan du utvecklas! Kanske vill du som ett nästa steg bygga på din kompetens och jobba med egna rådgivningsmöten? Eller vara med och testa nya arbetssätt? Möjligheterna är många!

Vem söker vi?
Vi söker dig som brinner för service, är social och gillar att träffa kunder både spontant och i bokade möten. Du är engagerad och har ett starkt självledarskap som hjälper dig i utmanande situationer och vid stundtals långa köer. Frågorna du möter är många och varierande och det är viktigt att du har ett starkt eget driv, är strukturerad och effektiv i att hitta de bästa lösningarna för våra kunder.

Det är viktigt att du har ett stort intresse för ekonomi och är nyfiken på vad som händer i vår bransch.
Vi tror att du har en akademisk utbildning eller motsvarande och/eller några års erfarenhet från service- och försäljningsyrken. Du ser förändring som en möjlighet och vill vara med i den digitala omställning som SEB gör just nu.

Relevant produkt - och tjänstekunskap är meriterande. Rollen kräver en Swedsec- och bolånelicens och det är meriterande om du redan har dessa.

Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career

På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team och för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder eller varifrån vi kommer.

Bra personer känner ofta bra personer - dela gärna annonsen om du har en vän som skulle älska det här jobbet.

Välkommen med din ansökan

Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan bidra med på SEB. Eftersom vi väljer ut kandidater löpande får du gärna skicka in din ansökan idag. I den här rekryteringen samarbetar vi med Adecco. Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta Johanna Johnsson, Rekryteringsansvarig Adecco, på mail johanna.johnsson@adecco.se
Mer info
Område Mölndal
Yrkesroll Ekonomi, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Adecco
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 13 feb (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.