Nilfisk söker norsktalande kundservicemedarbetare till vårt nordiska kundserviceteam i Mölndal

Nilfisk söker norsktalande kundservicemedarbetare till vårt nordiska kundserviceteam i Mölndal

Har du tidigare erfarenhet av service, och varit nyfiken på en karriär inom kundservice? Är redo för en ny utmaning? Vi erbjuder en plats i vårt nordiska kundserviceteam där du, tillsammans med dina kollegor, är en viktig del i en global organisation med fokus på hållbar rengöring sedan 1906.

Rollen
Som Kundtjänstmedarbetare hos oss på Nilfisk så kommer dit huvudsakliga fokus vara att dagligen supportera Nilfisks nordiska kunder via mail och telefon. Även om ditt primära fokus kommer att vara den norska marknaden, så är du och dina nordiska kolleger en viktig del av det nordiska teamet. Det nordiska kundserviceteamet utgörs av ca 20 personer, varav ungefär 12 medarbetare i Sverige (Mölndal) och 6 medarbetare på det danska kontoret i Hadsund.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Ha en daglig dialog med kunder, för att hjälpa organisationen att skapa förståelse för kundernas behov, och i förlängningen säkerställa hög servicenivå och leveranssäkerhet
  • Hantera nordiska inköporder och administrera, samt upprätta fakturor och orderbekräftelser
  • Ge produktrådgivning
  • Stötta vårt nordiska försäljningsteam
  • Besvara leveransförfrågningar och hantera returer från kunder
  • Administration av de nordiska säljarnas demolager, inköp och fakturering
  • Besvara och lösa eventuella frågor relaterat fakturor, krediteringar och debitering
Din profil och erfarenhet
Vi söker dig som genom tidigare erfarenhet och personliga kompetenser känner dig trygg i servicerollen. Du har god datorvana och kan därför arbeta i ett högt tempo. Du använder dig vant av teknisk- och statistisk information och har ett sinne för ordning och struktur.

Som kommunikatör är du skicklig med sekretess, du tycker också det är utvecklande att förstå den stora bilden av organisationen och att du är en viktig del av den. Du är bekväm i en konsultativ roll, lyssnar på kunden, identifierar och använder relevant information och möter kundens behov på bästa möjliga sätt utan att själv påvisa stress för kund.

Som kollega räds du inte för att komma med nya metoder, idéer och förslag på affärsmöjligheter i organisationen, samtidigt som du tillämpar etik och avtalade löften både internt och externt. Du sätter gärna mål för dig själv att uppnå, men ser också glädjen i att arbeta med kollegorna mot gemensamma mål. På Nilfisk värderas trivsel högt - för att passa in hos oss är det viktigt att du är en lagspelare som inte är rädd för att ”hugga i” och stötta en kollega om så behövs, och att du bidrar till kontorets goda stämning.

Vi vill att du
  • Behärskar norska och engelska i tal och skrift
  • Har en god datorvana - det är meriterande om du har erfarenhet av SAP eller annat affärssystem, exempelvis Sales Force.
  • Har tidigare erfarenhet från service- och administrativa roller, gärna med erfarenhet av försäljning
  • Det är även meriterande för rollen om du behärskar fler nordiska språk än norska
Vi erbjuder
Som anställd hos oss på Nilfisk ges du möjlighet att påverka det sätt du arbetar på, och inom koncernen finns karriärmöjligheter nationellt och internationellt. Dina idéer och egna initiativ är inte bara välkomna, utan en förutsättning för att vi som kundtjänstorganisation och företag i stort ska fortsätta utvecklas. Vi är måna om att du ska lyckas och trivas hos oss, din anställning inleds med ett genomtänkt och anpassat introduktionsprogram kopplat till företaget och våra produkter, tjänster och värderingar.

Du rapporterar till den nordiska kundservicechefen, och arbetar i nära samarbete med vår marknads-, försäljnings- samt logistikavdelning för att maximera vår interna och externa effektivitet och service. Utöver detta så erbjuder vi dig:
  • Tillsvidareanställning som föregås av sex månaders provanställning
  • En god arbetsplats med kollektivavtal
  • Fast lön
  • Tillgång till vår förmånsportal via Benify
  • Tjänstepension
  • Privat sjukvårdsförsäkring (valbar)
Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst”. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post på grund av GDPR. Rekryteringen kommer att drivas av norsk team leader, HR-ansvarig samt nordisk kundservicechef.

För frågor kring rollen, vänligen kontakta Norsk Teamleader, Eidi Bjørnes; Eidi.Bjoernes@nilfisk.com, alternativt 0708132566

Om Nilfisk och CSR
Nilfisk grundades år 1906 med en vision om att tillverka och sälja produkter av högsta kvalitet över hela världen. I över 100 år har företaget framgångsrikt anpassat sig efter marknaders och kunders växlande behov av innovativa produkter och lösningar. Med en global säljstyrka och beprövade försäljningskanaler har vi etablerat starka och värdefulla kundrelationer och partnerskap världen över.

I dag erbjuder Nilfisk ett omfattande utbud av förstklassiga rengöringsprodukter och ett tryggt eftermarknadsutbud till den professionella marknaden.

Våra främsta produktlinjer är golvvårdsutrustning, dammsugare och högtryckstvättar, samt ett brett utbud av dammsugare och högtryckstvättar för hemmabruk till kunder över hela världen.

Nilfisk Group har sitt huvudkontor i Danmark och försäljningsföretag i över 40 länder, bland annat i Sverige. Kombinerat med ett starkt nätverk av distributörer marknadsför och säljer Nilfisk sina produkter i mer än 100 länder totalt. Våra produktionsanläggningar ligger i Asien, Europa och Amerika. Vårt globala arbete med corporate social responsability (CSR) finns att läsa på nedan länk:

https://www.nilfisk.com/en/nilfisk-group/csr/Pages/Corporate-Social-Responsibility.aspx

För Nilfisk AB är en säker fysisk- och psykosocial arbetsmiljö är av högsta prioritet. Vi följer svensk lagstiftning, och har en egen HR-funktion som komplement till den HR-funktion som finns i Nilfisk Group. I företaget har vi även en kultur- och medarbetarförening för att ytterligare förstärka medarbetares trivsel.

Besök gärna vår hemsida för mer information: https://www.nilfisk.com/sv-se/
Mer info
Område Mölndal
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)