Nilfisk söker en Customer Care Representative till vårt Nordiska Customer Care team i Mölndal

Nilfisk söker en Customer Care Representative till vårt Nordiska Customer Care team i Mölndal

Drivs du också av att vara en viktig del i kundens framgång med våra produkter och lösningar? Det gör vi med! Vi erbjuder nu en plats i vår Nordiska Customer Care i Mölndal.


Rollen

Som Customer Care Representative hos oss på Nilfisk så kommer dit huvudsakliga fokus vara att dagligen supportera Nilfisks befintliga, och blivande kunder vilket du gör via telefon och e-post. Du arbetar tätt med dina kollegor inom försäljnings- och serviceteamet, det innebär att rollen även kräver intresse för försäljning och de tekniska lösningar vi erbjuder.

Att vara Customer Care Representative är en dynamisk roll där du får arbeta med att säkerställa kundens framgång med våra produkter, både på egen hand och med dina kollegor!

Nordic Customer Care utgörs av ca 20 personer, varav ungefär 13 medarbetare i Sverige (Mölndal) och 8 medarbetare på det danska kontoret i Hadsund.

En arbetsdag kan innehålla:
  • Kontakt med kunder och återförsäljare, genom dialogen hjälper du organisationen att skapa en förståelse för kundernas behov, och i förlängningen utveckla Nilfisks affär
  • Proaktivt försäljningsarbete genom att fånga upp leads från inkommande ärenden samt merförsäljning
  • Hantering av kundärenden via telefon och mail så som order, leveransbevakning, fakturering, returer, produktförfrågningar etc
  • Stötta Nilfisk försäljnings- och serviceorganisationen
Din profil och erfarenhet
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av de arbetsuppgifter vi beskriver för rollen. Du bör även ha arbetat med försäljning under din karriär. Du motiverar det här i ditt personliga brev där du knyter dina tidigare erfarenheter till rollen vi erbjuder hos oss.

Du har god datorvana, och kan därför arbeta i ett högt tempo. Du drivs av att utvecklas kunskapsmässigt varje dag, och har ett sinne för ordning och struktur. Med tanke på den täta kontakten med kunder och återförsäljare, är det mycket meriterande om du tidigare arbetat med kundrelationer där sekretess och problemlösning varit i fokus.

Som kollega räds du inte för att komma med nya metoder, idéer och förslag på affärsmöjligheter i organisationen, samtidigt som du tillämpar etik och avtalade löften både internt och externt. Du sätter gärna mål för dig själv att uppnå, men ser också glädjen i att arbeta med kollegorna mot gemensamma mål. På Nilfisk värderas trivsel högt - för att passa in hos oss är det viktigt att du är en lagspelare som inte är rädd för att "hugga i" och stötta en kollega om så behövs, och att du bidrar till kontorets goda stämning.

Vi vill att du
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • Har en god datorvana - det är meriterande om du har erfarenhet av SAP eller annat affärssystem, exempelvis Sales Force.
  • Har tidigare erfarenhet från roller som innehållit moment av försäljning-, logistik-, samordning- och/ eller administration, gärna inom verksamhet som arbetar med tekniska lösningar.
  • Är engagerad och proaktiv som person och är super lösningsorienterad för att bygga långsiktiga kundrelationer.
  • Mycket meriterande för rollen om du behärskar fler nordiska språk än svenska då du ingår i ett team med finsk-, norsk- och dansktalande kollegor.
Vi erbjuder
Som anställd hos oss på Nilfisk du ges du möjlighet att påverka det sätt du arbetar på, och inom koncernen finns karriärmöjligheter nationellt och internationellt. Dina idéer och egna initiativ är inte bara välkomna, utan en förutsättning för att vi som företag i stort ska fortsätta utvecklas. Vi är måna om att du ska lyckas och trivas hos oss, din anställning inleds med ett genomtänkt och anpassat introduktionsprogram kopplat till företaget och våra produkter, tjänster och värderingar.

I den här anställningen erbjuder vi dig:
  • En tillsvidareanställning som föregås av sex månaders provanställning
  • En god arbetsplats med kollektivavtal
  • Fast lön
  • Tillgång till vår förmånsportal via Benify
  • Tjänstepension
  • Privat sjukvårdsförsäkring (valbar)
Du rapporterar till nordisk kundservicechef.

Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. Du ansöker genom att klicka på "Sök tjänst". Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post på grund av GDPR. Rekryteringen kommer att drivas av svensk och norsk team lead, HR-ansvarig samt nordisk kundservicechef.

För frågor kring rollen, vänligen kontakta Linda Brahe lbrahe@nilfisk.com

Om Nilfisk och CSR
Nilfisk grundades år 1906 med en vision om att tillverka och sälja produkter av högsta kvalitet över hela världen. I över 100 år har företaget framgångsrikt anpassat sig efter marknaders och kunders växlande behov av innovativa produkter och lösningar. Med en global säljstyrka och beprövade försäljningskanaler har vi etablerat starka och värdefulla kundrelationer och partnerskap världen över.

I dag erbjuder Nilfisk ett omfattande utbud av förstklassiga rengöringsprodukter och ett tryggt eftermarknadsutbud till den professionella marknaden.

Våra främsta produktlinjer är golvvårdsutrustning, dammsugare och högtryckstvättar, samt ett brett utbud av dammsugare och högtryckstvättar för hemmabruk till kunder över hela världen.

Nilfisk Group har sitt huvudkontor i Danmark och försäljningsföretag i över 40 länder, bland annat i Sverige. Kombinerat med ett starkt nätverk av distributörer marknadsför och säljer Nilfisk sina produkter i mer än 100 länder totalt. Våra produktionsanläggningar ligger i Asien, Europa och Amerika. Vårt globala arbete med corporate social responsability (CSR) finns att läsa på nedan länk:

https://www.nilfisk.com/en/nilfisk-group/csr/Pages/Corporate-Social-Responsibility.aspx

För Nilfisk AB är en säker fysisk- och psykosocial arbetsmiljö är av högsta prioritet. Vi följer svensk lagstiftning, och har en egen HR-funktion som komplement till den HR-funktion som finns i Nilfisk Group. I företaget har vi även en kultur- och medarbetarförening för att ytterligare förstärka medarbetares trivsel.

Besök gärna vår hemsida för mer information: https://www.nilfisk.com/sv-se/
Mer info
Område Mölndal
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)