Nilfisk söker Teamchef till vår nordiska kundtjänst

Nilfisk söker Teamchef till vår nordiska kundtjänst

Brinner du för kundservice och har en förmåga att leda, coacha och utveckla medarbetare och team på ett positivt sätt? Söker du en möjlighet att få påverka och verka både på ett operativt som på ett strategiskt plan? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!

Som Teamchef hos oss på Nilfisk blir du en viktig spelare i den nordiska kundserviceorganisation som sedan februari i år hanterar den svenska, norska och finska marknaden från Nilfisk kontor i Mölndal. Vår nordiska kundserviceorganisation utgörs av ca. 30 personer varav 17 medarbetare är placerade i Mölndal, resterade på vårt danska kontor i Hadsund.

Rollen
I din roll som Teamchef kommer du utöver sedvanligt kundtjänstarbete även leda den dagliga driften av den norska kundservice-teamet samt vår svenska Back Office-avdelning, ett team om ca. 6-7 personer, för vilka du också har personalansvar.

Du erbjuds en roll i ett internationellt företag där du ges möjlighet att sätta din prägel på organisationen. Hos oss får du vara med och påverka - mer än du tror. Dina och dina medarbetares idéer och egna initiativ är inte bara välkomna utan en förutsättning för att vi som kundtjänstorganisation och företag i stort ska fortsätta utvecklas.

Du varvar operativt kundtjänstarbete med strategiska uppgifter kopplat till din avdelning, din personal och Nilfisk kundservicearbete i stort. Du ansvarar för att säkerställa att Nilfisks kundnöjdhet även fortsättningsvis förblir hög, kontinuerligt förbättras och är i linje med interna och externa nyckeltal.

Arbetsuppgifter och ansvar:
  • Aktivt arbeta för att skapa teamkänsla och engagemang
  • Leda, motivera och utveckla personal
  • Driva och stötta projekt med fokus på att standardisera, effektivisera och modernisera interna och externa processer
  • Operativt kundtjänstarbete där du supporterar och servar internt och externt
  • Etablera långsiktiga och nära samarbeten med nyckelkunder
  • Uppföljning, analyser och utveckling av KPI’er kopplat till exempelvis merförsäljning
  • Daglig operativ styrning och uppföljning av teamet genom regelbundna team-möten
Vi erbjuder alla våra anställda en god bas för personlig utveckling. Som anställd hos oss på Nilfisk ges du möjlighet att påverka det sätt du arbetar på för stunden och inom koncernen finns karriärmöjligheter nationellt och internationellt. Du rapporterar till vår Nordiska Kundservicechef och arbetar i nära samarbete med vår marknads-, försäljnings- samt logistikavdelning för att maximera vår interna och externa effektivitet och service.

Vi är måna om att du ska lyckas och trivas hos oss, din anställning inleds med ett genomtänkt och anpassat introduktionsprogram kopplat till företaget och våra produkter, tjänsten och värderingar.

Din profil
Vi söker dig som har en fallenhet för att omsätta kundernas utmaningar och behov till möjligheter att förbättra vår service. Du når din fulla potential när din kreativitet, ditt driv och din förmåga att entusiasmera och inspirera är en förutsättning för att lyckas. Du trivs med att kombinera operativt arbete nära kunden, med strategiska frågor och utmaningar. Du har förmåga att leda, coacha och motivera medarbetare i såväl framgång som motgång.

Vi värderar trivsel högt - det är därför viktigt att du är lyhörd och förstår vikten av att bygga och bibehålla teamkänsla och engagemang i gruppen.

Vi tror att du:
  • Har några års erfarenhet av operativt kundtjänstarbete på nordisk- eller internationell basis
  • Tidigare haft ledande roller inklusive personalansvar
  • Trivs med att arbeta i roller med krav på hög aktivitetsnivå
  • Du är affärsmässig och säljorienterad och har förmågan att skapa långvariga kundrelationer som bygger på förtroende
  • Har vana av att driva förbättrings- och förändringsarbete - erfarenhet av Lean/Six Sigma är meriterande
  • Har en god struktur i ditt sätt att planera, utföra och dokumentera
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift - kunskaper i andra nordiska språk är meriterande
  • Har kunskap i SAP eller annat ERP-system samt goda kunskaper i Excel
Har du sedan tidigare kunskap i Sales Force/Service Max är detta meriterande. Bransch- och produktkunskap är meriterande men inget krav - din inställning, din känsla för god service och din förmåga att leda andra kommer vara avgörande.

Övrig Information
Tillsvidare anställning. Sex månaders provanställning tillämpas. Fast lön. Kollektivtal. Tjänsten är placerad vid vårt kontor i Mölndal.

Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2018-06-27. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst”. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post. I denna rekrytering samarbetar vi med Roi Rekrytering.

För frågor rörande rekryteringen kontakta ansvarig rekryterare Björn Jonasson; bjorn.jonasson@roirekrytering.se alternativt 0709-261 227. För frågor rörande rollen eller företaget kontakta Linda Brahe, Nordisk Kundtjänstchef; Linda.Brahe@nilfisk.com.

Om Nilfisk
Nilfisk grundades med en vision om att tillverka och sälja produkter av högsta kvalitet över hela världen, och i över 100 år har företaget anpassat sig efter marknaders och kunders växlande behov av innovativa produkter och lösningar. Med en global säljstyrka och beprövade försäljningskanaler har vi etablerat starka och värdefulla kundrelationer och partnerskap världen över, och vi strävar efter att gå i bräschen för teknisk utveckling för att uppfylla våra kunders framtida behov.

I dag erbjuder Nilfisk ett omfattande utbud av förstklassiga rengöringsprodukter och ett stabilt eftermarknadsutbud till den professionella marknaden. Våra främsta produktlinjer är golvvårdsutrustning, dammsugare och högtryckstvättar, samt ett brett utbud av dammsugare och högtryckstvättar för hemmabruk till kunder över hela världen. Nilfisk Group har sitt huvudkontor i Danmark och försäljningsföretag i över 40 länder. Kombinerat med ett starkt nätverk av distributörer marknadsför och säljer Nilfisk sina produkter i mer än 100 länder totalt. Våra produktionsanläggningar ligger i Asien, Europa och Amerika.

Besök vår hemsida för mer information om oss: www.nilfisk.se.
Mer info
Område Mölndal
Yrkesroll Organisation & ledning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 31 juli (36 dagar kvar)