Customer Care Center Agent till Hertz biluthyrning

Customer Care Center Agent till Hertz biluthyrning

Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är. Vi är ett spännande bolag med stort hjärta som sätter människan i centrum. Till vårt Customer Care Center i Göteborg söker vi nu 2 nya kollegor. Vårt kontor ligger i Krokslätts fabriksområde, Mölndal. Arbetsuppgifterna innefattar bla att besvara och hantera kundtjänst- och skaderelaterade ärenden både via mail, chatt och telefon. Du blir en del av ett glatt team och rapporterar till Manager Customer Care Center.

Vi söker dig som trivs med att ha många olika kontaktytor och varierande arbetsuppgifter. Du brinner för att ge god service och det bästa kundbemötandet. Vi ser att du har gymnasial utbildning samt goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift. Vi arbetar i flera olika system så du behöver ha en viss systemvana sedan tidigare. Fler språk är meriterande, så även om du tidigare har arbetat inom kundtjänst eller skaderelaterade support tjänster.

Tjänsterna vi söker är två vikariat under perioden 1 Maj till 30 September. Finns goda chanser till förlängning men krav är att kunna jobba under angiven tidsperiod. Möjlighet till kortare ledighet under perioden kan godkännas i dialog med Manager.

Arbetstiderna är varierande och vår avdelning har öppet 365 dagar om året, dygnets alla timmar, för att sträva efter att ge våra kunder bästa möjliga service. Viktigt att man kan jobba både dag, kväll och helg för att komma vidare i ansökan. (Undantag för nattarbete som sköts av separat grupp.)

Vi vill att vår personalstyrka ska vara en återspegling av samhället. Vi är övertygade om att mångfald på arbetsplatsen stärker konkurrenskraften genom en ökad insikt om olika kunders krav, behov och förväntningar. Vi vet att kunnig personal skapar vår framgång och att grunden till vår framgång handlar om den service vi ger våra kunder. För att vi för allas skull ska vara säkra på att vi arbetar rättvist och kompetensbaserat i vår rekrytering vill vi att du är beredd på att tidigt i processen genomföra personlighetstester som mäter några för oss viktiga egenskaper. Utifrån de testerna och dina övriga kvalifikationer kommer vi gå vidare med de personer som vi ser har bäst förutsättningar att lyckas hos oss.

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Senaste ansökningsdag är 20 April 2021. Ansökningarna behandlas löpande och tjänsterna kan tillsättas under ansökningstiden.
Mer info
Område Mölndal
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Vikariat
Hemsida http://www.hertz.se
Sista ansökningsdag 22 apr 2021 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Hertz Sveriges affärsidé är att möta människans behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärld. Hertz Sverige representeras av cirka 500 anställda uppdelat på Hertz First Rent A Car AB samt ett nätverk bestående av franchisetagare och agenter. Vårt svenska huvudkontor ligger i Solna, Stockholm. Vi har även administrativt kontor i Krokslätt, Mölndal där bland annat vårt Sales Center och Customer Care Center finns, som arbetar främst med bokning och kundtjänstrelaterade frågor. Rent a Car AB innehar Master Franchiseavtalet att bedriva Hertz i Sverige. Hertz i Sverige är franchisetagare till Hertz International. Hertz i Sverige är ett företag inom Volvo personvagnar-sfären.