Lönespecialist

Lönespecialist

Nu utökar vi vårt team med ytterligare en Lönespecialist!

Vi söker dig som har relevant utbildning i lön- eller ekonomi, och som har några års erfarenhet av att arbeta med lön, gärna i en större organisation. Du ska självklart gilla att arbeta med administration, utveckling och framför allt - människor! Du behöver ha bra kommunikationsförmåga och vara duktig på att skapa långsiktiga relationer.

Vilka är vi?

På vårt ServiceCenter Lön på huvudkontoret i Mölndal hanterar vi hela lönehanteringsprocessen för 2,500 anställda och omfattas av 5 kollektivavtal. Vi har ett tätt samarbete med HR-avdelningen och vi är totalt 10 anställda på avdelningen. Med vårt motto "Vi ska göra det lätt för Chefer att göra rätt" innebär rollen ett kundorienterat, rådgivande och konsultativt förhållningssätt och är ett stort dagligt chefsstöd i våra verksamheter.

Vårt arbete präglas av samarbete, teamwork och ett proaktivt arbetssätt. Här kommer du att tillsammans med dina kollegor få vara med och påverka och sätta rutiner och processer för vårt framtida arbete tillsammans. Vi tror på att ett riktigt bra team är riktigt bra på att vara öppna, ärliga och transparenta och tillsammans skapa trygghet och tillit.

Då den moderna löneprocessen i kombination med alltmer komplexa lagar och regler och ökad digitalisering tror vi på att ständig kompetensutveckling kommer vara avgörande för vår framgång. Här finns därför stora möjligheter att påverka sin egen utveckling och utöka sin expertis för att möta marknadens krav på den framtida lönespecialisten. Vår målsättning är att arbeta efter SALK för att uppnå högsta kvalitet, men också för att förbli en stark och stabil medspelare i vår organisation. Vi arbetar i lönesystemet AGDA PS.

Vem är du?

Vi söker dig som är en ansvarstagande teamspelare, kommunikativ och relationsskapande. Som duktig lönespecialist bör du kunna behärska följande kompetensområden:
  • Förståelse för det löpande lönearbetets olika faser
  • Års- och Semesterårsskiftesrutiner
  • Ny- och avslutsadministration
  • God kunskap av kollektivavtal och erfarenhet av att tolka lagar och avtal
  • God data- och systemkunskaper
  • Grundläggande ekonomikunskap kopplat till löneområdet
  • God Excelvana
  • Meriterande är erfarenhet av Agda Lön
  • Allmänna kunskaper om olika anställningslagar och praxis
Intresserad?

Välkommen med din ansökan där du bifogar CV och personligt brev. Vi kallar till intervju löpande varför vi gärna ser att du ansöker så snart som möjligt, dock senast den 31 januari 2020. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Charlotte Martinsson, charlotte.martinsson@hedinbil.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord: lön, löneadministration, löneadministratör, lönespecialist, lönekonsult, lönehandläggare, lönekoordinator
Mer info
Kontaktperson Charlotte Martinsson
Telefon 031-7900490
Område Mölndal
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom, Konsult, Skatt, HR & Personal, Löner & Förmåner, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 jan 2020 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

För drygt 30 år sedan, 1985 grundade far och son, Ingemar och Anders, Hedin Bil i Borås. Då hade bolaget 40 anställda och sålde 800 fordon årligen. När vi snabbspolar fram till idag ser vi att Hedin Bil är Nordens största privatägda bilåterförsäljare och finns i hela landet, och i Norge och Belgien. Numera ägs Hedin Bil av Anders Hedin Invest-koncernen där bland annat bolag som Klintberg & Way, Mabi Rent och Tuve Bygg återfinns. Sammanlagt har koncernen ca 3 300 anställda och beräknas omsätta 24,5 miljarder SEK under 2019.