IT Supporttekniker Servicedesk

IT Supporttekniker Servicedesk

Om Hedin IT

Vårt syfte är att verka som en IT partner mot kärnverksamheten och skapa goda förutsättningar för digitalisering inom hela koncernen. Fokus för Hedin IT är att centralisera, konsolidera och harmonisera IT-miljön för att möta verksamhetens krav på support och integration samt att skapa en robust och driftsäker plattform. Hedin IT bedriver både traditionell utveckling av affärsstödssystem men också digital affärsutveckling där man fungerar som en inkubator för nya affärsmodeller som antingen kan appliceras i existerande eller i nya verksamheter. IT avdelningen består idag av ca 45 personer där Support/Onsite/Projekt och Utvecklingsteam ingår.

Information om tjänsten

Hedin IT fortsätter att expandera och söker en driven medarbetare till vår Servicedesk.

Servicedesk består idag av 10 tekniker samt 3 Onsite. Avdelningen supporterar

3500 användare på över 130 olika anläggningar inom Hedin Group AB. Vi finns representerade i Sverige, Belgien, Danmark, Norge, Schweiz och Tyskland.Tjänsten innefattar support i branschspecifika affärssystem, klientsupport på Windows 7 och 10, Office 365 och relaterade Office-produkter samt hantering av användare i Active Directory. Ärenden inkommer antingen via telefon eller ärendehanteringssystem. Arbete utanför normal arbetsort samt resor utrikes kommer att förekomma. Helgberedskap förekommer i tjänsten ett antal gånger per år.

Din profil

Vi söker en resultatinriktad, social, nyfiken person med stort intresse för IT och en vilja att fortsätta utvecklas. Önskvärt är erfarenhet och kunskaper inom IT-branschen och då i synnerhet avseende support mot användare. Vi ser gärna att du idag arbetar med någon form av support i en medelstor eller större organisation. Det allra viktigaste är att du har god känsla för service och en vilja att driva ärenden i mål. Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Om du även behärskar norska, tyska eller holländska så är det också meriterande.

Kvalifikationer
  • Goda kunskaper inom Svenska och Engelska är ett krav
  • Tidigare arbete i ärendehanteringssystem
  • Support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror
  • Konfiguration och administration av molnlösningar såsom Office365
  • Lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory
  • Felsökning och problemlösning av hårdvara och olika verksamhetsspecifika applikationer
  • Ytterligare språk såsom norska, tyska eller holländska är ett stort plus för våra utländska användare men inget krav
Vi erbjuder

Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag i ett bolag där IT växer med verksamheten.

Vi värnar om kompetensen hos våra medarbetare och eftersträvar mångfald.

Kollektivavtal finns och vi erbjuder våra anställa friskvårdsbidrag.

Övrig information

Start: Tillträde snarast

Omfattning: Heltid, Tillsvidareanställd

Placering: Arnegårdsgatan 20, 431 39 Mölndal

Välkommen!

Om du känner att detta är tjänsten för dig så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Vi behandlar ansökningar löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Rekryteringsprocessen hanteras av Service Desk Manager Marie Sköld
Mer info
Kontaktperson Marie Sköld
Telefon 0702025219
Område Mölndal
Yrkesroll IT-tekniker, Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 25 maj 2021 (42 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

För drygt 30 år sedan, 1985 grundade far och son, Ingemar och Anders, Hedin Bil i Borås. Då hade bolaget 40 anställda och sålde 800 fordon årligen. När vi snabbspolar fram till idag ser vi att Hedin Bil är Nordens största privatägda bilåterförsäljare och finns i hela landet, och i Norge och Belgien. Numera ägs Hedin Bil av Anders Hedin Invest-koncernen där bland annat bolag som Klintberg & Way, Mabi Rent och Tuve Bygg återfinns. Sammanlagt har koncernen ca 3 300 anställda och beräknas omsätta 24,5 miljarder SEK under 2019.