IT Supporttekniker Servicedesk

IT Supporttekniker Servicedesk

Om Hedin IT

Vårt syfte är att verka som en IT partner mot kärnverksamheten och skapa goda förutsättningar för digitalisering inom hela koncernen. Fokus för Hedin IT är att centralisera, konsolidera och harmonisera IT-miljön för att möta verksamhetens krav på support och integration samt att skapa en robust och driftsäker plattform. Hedin IT bedriver både traditionell utveckling av affärsstödssystem men också digital affärsutveckling där man fungerar som en inkubator för nya affärsmodeller som antingen kan appliceras i existerande eller i nya verksamheter. IT avdelningen består idag av ca 30 personer där Support/Onsite/Projekt och Utvecklingsteam ingår.

Information om tjänsten

Hedin IT expanderar och söker en driven medarbetare till vår Servicedesk. Vår Servicedesk består idag av 6 tekniker med god kollegial stämning. Servicedesk supporterar 3500 användare på över 100 olika anläggningar inom samtliga Hedin Bil bolag över hela Sverige, samt ett flertal ytterligare bolag inom Norge, Belgien, Tyskland och Schweiz. Tjänsten innefattar support i affärssystemet Kobra, klientsupport på Windows 7 och Windows 10, Office 365 och relaterade Office-produkter samt hantering av användare i Active Directory. Ärenden inkommer antingen via telefon eller ärendehanteringssystem. Arbete utanför normal arbetsort samt resor utrikes kommer att förekomma. Helgberedskap förekommer i tjänsten ett antal gånger per år.

Din profil

Vi söker en person med stort intresse för datateknik och som vill utvecklas inom IT. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kunskaper inom IT-branschen och då i synnerhet avseende support mot användare. Det viktigaste är att du har god känsla för service och en vilja att driva ärenden i mål. Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. I denna rekrytering är vi speciellt intresserade av dig som är tysktalande. Om du även behärskar norska eller holländska så är det också meriterande. Vi ser gärna att du idag arbetar med någon form av support i en medelstor eller större organisation.

Kvalifikationer
  • Goda kunskaper inom Svenska och Engelska är ett krav
  • Tidigare arbete i ärendehanteringssystem
  • Support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror
  • Konfiguration och administration av molnlösningar såsom Office365
  • Lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory
  • Felsökning och problemlösning av hårdvara och olika verksamhetsspecifika applikationer
  • Ytterligare språk såsom speciellt Tyska är ett stort plus för våra utländska användare men inget krav
Vi erbjuder

Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag i ett bolag där IT växer med verksamheten.

Vi värnar om kompetensen hos våra medarbetare och eftersträvar mångfald.

Kollektivavtal finns och vi erbjuder våra anställa friskvårdsbidrag.

Övrig information

Start: Tillträde snarast

Omfattning: Heltid, Tillsvidareanställd

Placering: Arnegårdsgatan 20, 431 39 Mölndal

Välkommen!

Om du känner att detta är tjänsten för dig så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Vi behandlar ansökningar löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Rekryteringsprocessen hanteras av IT-Coordinator Marie Sköld
Mer info
Kontaktperson Marie Sköld
Telefon 0317900210
Område Mölndal
Yrkesroll IT-tekniker, Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 31 juli 2020 (21 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

För drygt 30 år sedan, 1985 grundade far och son, Ingemar och Anders, Hedin Bil i Borås. Då hade bolaget 40 anställda och sålde 800 fordon årligen. När vi snabbspolar fram till idag ser vi att Hedin Bil är Nordens största privatägda bilåterförsäljare och finns i hela landet, och i Norge och Belgien. Numera ägs Hedin Bil av Anders Hedin Invest-koncernen där bland annat bolag som Klintberg & Way, Mabi Rent och Tuve Bygg återfinns. Sammanlagt har koncernen ca 3 300 anställda och beräknas omsätta 24,5 miljarder SEK under 2019.