Administratör med sälj- och supportfokus

Administratör med sälj- och supportfokus

Har du ett brinnande intresse för teknik och kundkontakter? Trivs du i rollen som problemlösare? Då kan det vara just dig vi söker!

Dina arbetsuppgifter

I den administrativa rollen som teknisk support kommer du att arbeta med att ge kund- och säljsupport mot företagets kunder, vilka du främst är i kontakt med genom mail. Du kommer att arbeta nära utesäljarna och assistera dem med ett flertal administrativa arbetsuppgifter och ansvarar även för att utföra marknadsundersökningar. I arbetet ingår också en del inköp, bistå med teknisk kompetens kring de produkter företaget erbjuder och att söka upp nya kunder samt följa upp med befintliga.

Introduktion kommer att ges:
  • Dels genom en produktutbildning
  • Du kommer att få besöka huvudkontoret i Stockholm
  • Du kommer att ha hjälp utav tre stycken nuvarande innesäljare som dagligen kommer att finnas till hands samt lära upp dig inom alla moment
Din profil

Skallkrav:
  • God datavana, främst Excel
  • Social kompetens (viktigt då man är i kontakt med kunder hela tiden)
  • Teknisk bakgrund, antigen från studier eller tidigare arbete
  • Har en vilja att lära sig
  • B-körkort
Meriterande:
- Högskoleutbildning inom el eller mekanik

För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har ett genuint intresse för administration och teknik samt en inställning där du hela tiden vill lära dig nytt och utmana dig själv. Du har erfarenhet av någon typ av affärssystem, tex SAP som kunden arbetar i. Du har förmodligen en utbildning inom el eller mekanik men det är inget krav ifall du har erfarenhet, ett brinnande intresse samt vilja att utvecklas i en roll som innesäljare. Som person tror vi att du är kreativ för att hitta nya vägar och tillvägagångssätt och att du har en stor social kompetens för att kunna ge bästa tänkbara service till kunderna. Du är även en stark lagspelare som bidrar med positiv energi i teamet.

Stor vikt kommer att läggas vid personligheten. Stämmer du in på ovanstående? Då är det med stor sannolikhet dig vi söker.

Villkor

Placering: Mölndal
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Arbetstider: 8-17. Möjlighet till flex finns
Urval: Sker löpande. För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli direkt anställd hos kund

Vi ser fram emot din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Åsa Stendal
Telefon 0722499653
Område Göteborgs stad
Yrkesroll Data & IT, Administration, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 jan (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett försäljningsbolag i den nordiska koncernen. Företaget marknadsför och distribuerar elkomponenter för industriell automation, elektronik och fastighetsautomation på den nordiska marknaden. De har en bred portfolio av egna produkter samt produkter från ledande varumärken. Konceptet är att med sitt breda och väl utvalda produkt-sortiment, kompetens och applikationserfarenhet erbjuda rätt komponent för rätt applikation till rätt kostnad.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.