Servicedeskkonsult sökes!

Servicedeskkonsult sökes!

Vi söker dig som är i början av din IT-karriär och som trivs i en varierande konsultroll. Vill du få möjlighet att utvecklas och växa inom IT-området, sök då tjänsten redan idag!

Dina arbetsuppgifter

I din roll som Servicedeskkonsult kommer du att via vår kund arbeta ute hos deras olika kunder i olika typer av projekt. Projekten kan variera både när det kommer till tid och innehåll vilket innebär att du vår ett varierande arbete. Du blir placerad ute hos kund tillsammans med ett team från vår kund där du har goda möjligheter att ta hjälp av andra och lära dig mer genom att ta rygg på någon av dina erfarna kollegor. Inledningsvis kommer arbetsuppgifterna att vara på 1st-line support-nivå, men det finns goda möjligheter att få utvecklas vidare inom IT om du visar framfötterna.

Din profil

Vi söker dig som har ett stort IT intresse och vill arbeta i en konsultroll där vardagen kan variera. Du drivs av att lösa problem och är serviceminded som person. Vi tror att du har bäst förutsättningar om du har läst en utbildning inom IT-området eller har erfarenhet av tidigare arbetsuppgifter kopplade till IT. Då ärenden registreras och bearbetas på svenska är det också viktigt att du kan hantera svenska språket i både tal och skrift.

Skallkrav
  • Utbildning eller arbetslivserfarenhet inom IT
  • Svenska i tal och skrift
  • Körkort B
Meriterande
  • Erfarenhet av arbete inom service
  • Språkkunnig
Villkor

Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Mölndal
Arbetstider: Flexibla kontorstider
Omfattning: Heltid

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!
Mer info
Kontaktperson Mirjam Kjellberg
Telefon 0722176606
Område Mölndal
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 mars (9 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett konsultbolag som arbetar inom IT. De arbetar med ett heltäckande utbud av produkter/tjänster och hjälper kunder med allt från design, utveckling och underhåll för att nämna några delar. Mer information om kunden ges vid intervjutillfället.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.