Servicemarknadschef till Bilia Group Väst

Servicemarknadschef till Bilia Group Väst

Som servicemarknadschef är det du som, genom din goda förståelse för servicemarknadsaffären tillsammans med din erfarenhet av att skapa strategier, utvecklar och skapar nya förutsättningar för vår servicemarknad. Din professionella framtoning och förmåga att nätverka skapar nya betydelsefulla relationer och stärker Bilia Groups befintliga kontakter med såväl interna som externa kunder.

Vad kan vi erbjuda dig?
Du erbjuds en spännande tjänst med stort inflytande och roll i ledningsgrupp. Bilia är en av Nordens största bolag för service- och skadeverkstäder och för rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter. Du representerar ett bolag som värderar våra värdeord högt och den interna kulturen genomsyras av våra gemensamma starka och positiva värderingar: engagemang, kompetens, äkta och respekt. Bilia jobbar också framgångsrikt med att samarbeta mellan våra affärsområden och bolag inom koncernen, ETT Bilia.

Ansvarsområde och huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll kommer du ha det övergripande ansvaret över servicemarknadsaffären för våra serviceverkstäder-, bildels-, däck- och skadeverkstadsverksamheter där du ansvarar för våra anläggningar i Mölndal, Kungsbacka, Borås, Trollhättan och Uddevalla. Anläggningarna har chefer för respektive affärsområde på plats och dessa rapporterar direkt till dig.

Du kommer att planera och utveckla verksamheten inom området för servicemarknad så att uppsatta resultat- och lönsamhetsmål uppnås. I ansvarsområdena ingår även att coacha de underställda cheferna så att de kan nå uppsatta mål och därigenom skapa goda förutsättningar för vår servicemarknad. Arbetet som servicemarknadschef förutsätter även ett väl fungerande samarbete med våra övriga affärsområden t.ex. bilförsäljning, hyrbilar mm för att skapa en helhetssyn och öka andelen nöjda kunder. Som servicemarknadschef kommer du att ha en viktig roll i Bilia Groups ledningsgrupp. Du jobbar aktivt för att skapa en modern organisation med tidsenliga och framåttänkande idéer kring servicemarknadsaffären och på så sätt förväntas du attta vår servicemarknadsaffär till nästa nivå.

Kompetenskrav
Vi ser att du har stor erfarenhet av servicemarknad, vilket har givit dig erfarenhet av att utveckla servicemarknadsaffären. Du har också haft en ledande befattning inom bilbranschen och har därför god förståelse för hur verksamheten kan utvecklas framåt.

Ledarskapet är en avgörande faktor för företagskulturen. Som ledare är det din uppgift att skapa en miljö där medarbetarna känner att de får stöd och är redo att göra sitt bästa för att nå uppsatta mål. Du förstår betydelsen av att få dina medarbetare att sträva mot gemensamma mål, där du är väl medveten om att glada medarbetare och glada gäster är en förutsättning för en lönsam organisation.

Vi tror därför att du är en erfaren och lyhörd ledare som anser att ledarskapet är en avgörande framgångsfaktor. Att planera, prioritera och löpande sträva att effektivisera är något du har för vana att göra. Du väntar inte på att saker ska hända – du är proaktiv och ligger alltid steget före.

För att hitta metoder som behövs för att möta alla de förändringar som sker i omvärlden och organisationen krävs det även en öppenhet för ständig personlig utveckling.

Personliga egenskaper
För att lyckas i denna roll så är du en ödmjuk och lyhörd person med en stark vilja, du har en positiv attityd, en bra energi och får saker att hända, du är proaktiv och ligger alltid steget före. Vi ser att du har ett stort engagemang för såväl servicemarknad och bilbranschen som för ledarskapsfrågor.

Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är tillsvidare och på heltid med placering i Mölndal. Eftersom du kommer vara ansvarig för servicemarknad för anläggningarna belägna i västra Sverige kommer det därför finnas möjlighet till arbetsplats även där. I din roll rapporterar du till VD för Bilia Group.

Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef. Vi ser gärna kvinnliga sökande!
Välkommen med din ansökan!
Mer info
Kontaktperson Joachim Lind
Telefon 010-497 85 01
Område Mölndal
Yrkesroll Fordon, Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.bilia.se/
Sista ansökningsdag Idag (0 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bilia är en av Nordens största bilkedjor med drygt 5 000 medarbetare på 134 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien samt två internetbaserade autktionssajter, en i Sverige och en i Norge. Bilia säljer nya och begagnade bilar, utför service och reparationer samt erbjuder kringtjänster såsom däckhotell och glasreparationer. I Sverige har vi 86 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har sju nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, Mini, och Dacia. 2019 omsatte Biliakoncernen cirka 30 miljarder. Vår affärsidé är att erbjuda bilförsäljning, service och tilläggstjänster som ger ett varaktigt mervärde för våra kunder. Vi fokuserar på kunden i allt vi gör och satsar på att ha de mest nöjda kunderna i branschen.

Allt som rör bilen. Och lite till.