Kundservicemedarbetare i Mölndal

Kundservicemedarbetare i Mölndal

Älskar du att arbeta med kunden i fokus för att ge bästa möjliga support och trivs du med att vara företagets kontakt utåt?


Vårt Customer Management team i Mölndal söker nu två kollegor! Vi är ett ambitiöst kundtjänst-team som gillar som har roligt på jobbet och där vi värdesätter att ställa upp för varandra. Ena dagen är inte den andra lik hos oss, och du kommer få chansen att delta i vårt ständiga förbättringsarbete inom ett företag som uppmuntrar kreativa idéer för att öka kundnöjdheten, ett inkluderande arbetsklimat och en tillväxt för en hållbar framtid.

Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan idag!

Ditt uppdrag och hur du kommer bidra

I din roll har du ansvar för att ta hand om våra kunder, underhålla kundregister, administrera fakturor och inkommande ärenden. Som Kundservice-specialist har du dagligen kontakt med våra kunder via telefon och mail. Du ansvarar för kundupplägg, avtalsregistrering och orderhantering, vilket innebär att du har en mycket god insyn i kundernas behov och ger en personlig service som skapar stor kundnöjdhet.

Du kommer ha ett nära samarbete med bland annat våra team inom sälj, finans och logistik, vilket innebär att du kommer få lära känna flera delar av företaget och koordinera mellan olika kontaktytor och ärenden. Det mest grundläggande för vårt team är att alla hjälps åt inom gruppen, bidrar till att skapa trivsel och ger bästa möjliga service både externt och internt.

Vem är du?

För att trivas i vårt team är du en positiv och serviceminded kollega som gärna hjälper till där det behövs. Då vi både är Air Liquides röst utåt samt administrerar avtal och ordrar, söker vi någon som har tidigare administrativ erfarenhet och samtidigt inte är rädd för att lyfta luren för att inhämta eller förmedla information. Eftersom vi jobbar i flera olika IT-verktyg och affärssystem, ser vi även gärna att du har stor datorvana. Om du behärskar SAP, Salesforce eller Google Suite kommer du dessutom komma igång fort hos oss!

För att lyckas i denna roll ser vi att du sätter kunden i första rummet och har förmågan att behålla noggrannhet och helikopterperspektiv även i tider där tempot periodvis blir högt. Eftersom du dagligen kommer kommunicera med våra kunder placerade i Sverige, behöver du skriva och tala svenska obehindrat.

Övrig information

Vi söker två kollegor till vårt team som kommer vara placerade i Mölndal tillsammans med resten av teamet på 15 personer. Du kommer rapportera till Magnus Morin, Customer Management Team Manager. Har du några frågor eller funderingar kring rollen? Kontakta Magnus Morin, på

Skicka in din ansökan senast 25 augusti. Vi kommer gå igenom ansökningar och kalla in intressanta kandidater till intervju fortlöpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!

Denna rekrytering hanteras av vårt interna rekryteringsteam. Vi undanber därför kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag. Tack!
Mer info
Område Mölndal
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 3 sept 2022 (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Varför blir en del av oss?
Air Liquide strävar för att bidra till hållbar framtid och vi har dedikerat oss till att gå över till en ren och hållbar gasindustri där vi genom innovation och högteknologi formar framtiden med utmärkta tjänster för industri och hälsa.

Vi erbjuder dig en position i ett företag som förstår att när du växer så växer vi. Vi erbjuder dig därför fantastiska karriärmöjligheter i ett internationellt företag baserat i 75 länder, samtidigt som du kommer att arbetar i ett team som värderar nära samarbete och utveckling av varandra.

Andra förmåner är flexibel arbetstid och arbetsplats, lunch till reducerade priser, generös semester, friskvårdsbidrag och mycket mer.

Nyfiken på att lära känna några kollegor på Air Liquide? Kika in på "Människorna bakom" på vår blogg.