Ledigt jobb som receptionist

Ledigt jobb som receptionist

Skulle du beskriva dig som en prestigelös, serviceminded och social person som älskar det personliga mötet med människor? Då är du förmodligen som klippt och skuren för rollen som receptionist hos vår kund i Göteborg! Läs mer här nedan och skicka in din ansökan redan idag.

Om tjänsten
Som receptionist kommer du ha en varierande vardag där du är ansiktet utåt för företaget ifråga. Tjänsten kommer dels att bestå av sedvanliga receptionsuppgifter där allt från kundkontakt via disk och telefon ingår. Du kommer vara spindeln i nätet som ansvarar för att allt är ordning och reda. Dina arbetsuppgifter kan komma att innebära enklare administration, olika typer av beställningar och kommunikation både externt och internt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Att med en mycket hög servicenivå ta emot och hjälpa kunder och konferensgäster i en föränderlig miljö.
  • Sköta telefonväxeln.
  • Sälja deras produkter och tjänster, inkl. lagerhantering och produktkomplettering.
  • Tillsammans med övrig driftspersonal ansvara för att det råder ordning och reda i samtliga lokaler som rör fastigheten. Visst städ förekommer.
  • Arbeta med avvikelsehantering och förbättringar, arbeta efter befintliga rutiner och att utveckla dom vid behov.
Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid 100%

Arbetstider: 3-skift (inkl. dag, kväll, och var tredje helg) inga nätter.

Uppdragslängd: Cirka 6 månader.

Om dig
Att erbjuda service är något som står dig varmt om hjärtat och du gillar när det är rent och snyggt omkring dig. Du har även utbildning inom reception eller motsvarade arbetslivserfarenhet av reception, försäljning och/eller kassahantering. Har du arbetat på en träningsanläggning/gym är detta meriterande.
Vidare har du goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal som skrift. Du har också goda datakunskaper och är van vid att arbeta med kassa- och bokningssystem. Du är positiv, självgående och gillar att få saker gjorda.

I ditt arbetssätt är du flexibel och prestigelös och tycker det är roligt att ha en varierande arbetsvecka vilket kan präglas av att den ena dagen inte är den andra lik. Du förstår vikten av att vara en god ambassadör och representant för företaget. Är du också en person som är utåtriktad och trivs med att arbeta i en social och framträdande roll så kommer du att trivas i den här tjänsten!

Viktigt för tjänsten är:
  • Erfarenhet av reception, försäljning och/eller kassahantering
  • Hanterar svenska och engelska språket obehindrat
  • Att du är utåtriktad och trivs med att arbeta inom serviceområdet
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som receptionist är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse, men ej senare än mitten på januari 2020. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Johnsson på johanna.johnsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Receptionist, kundservice, försäljning, front desk, Göteborg, Adecco
Mer info
Område Mölndal
Yrkesroll Administration, Reception
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 9 dec 2019 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.