Customer Support Administrator / Kundtjänstmedarbetare

Customer Support Administrator / Kundtjänstmedarbetare

Är du en strukturerad person som brinner för att ge service på högsta nivå till både kunder och leverantörer? Trivs du dessutom i en roll där du har flera kontaktytor och ett nära samarbete med kollegor? Då är tjänsten som Customer Support Administrator / Kundtjänstmedarbetare till vår kund i Mölndal något för dig!

Om tjänsten
Vår kund är en världsledande leverantör av gaser, teknik och tjänster för industri och sjukvård. Verksamheten finns representerad i 80 länder, med nära 68 000 medarbetare och över 3 miljoner kunder och patienter.

Du kommer att ingå i ett sammansvetsat kundsupportteam där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor i gruppen. Det är en bred roll där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att finnas behjälplig mot kunder både via telefon och mail. Arbetet utförs i affärssystemet SAP.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Inkommande samtal och mail från kunder
  • Besvara frågor gällande leveranser, fakturor och avtal
  • Administrativa uppgifter
  • Erbjuda bästa möjliga service
Om dig
Vi söker dig som har en bakgrund inom service och/eller administration. Du har en god datorvana och har tidigare erfarenhet från att ha arbetat i affärssystem. Det är meriterande om du tidigare arbetat i SAP. Vidare behärskar du svenska och engelska i tal och skrift. Det här är ett jobb för dig som är serviceminded, ambitiös och initiativtagande!

Viktigt för tjänsten är:
  • Du är driven, engagerad och ansvarsfull
  • Du brinner för service och är lösningsorienterad
  • Du trivs med många sociala kontaktytor och har kunden i fokus
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Customer Support Administrator är ett konsultuppdrag med tillsättning i december. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns det stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kund.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Johanna Johnsson på johanna.johnsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundservice, kundtjänst, customer service, kundtjänstmedarbetare, Customer Support Administrator, administratör, kundsupport, frontdesk, SAP, Göteborg, Mölndal, Adecco
Mer info
Område Mölndal
Yrkesroll Administration, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 11 dec 2019 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.