Ekonomi-och kontorsadministratör till bolag i Malmö!
Sista ansökningsdag
11 oktober 2024 (3 dagar kvar)
Publiceringsdatum
27 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Är du passionerad över att arbeta med ekonomiadministrativa processer? Är du positiv till nya utmaningar och vill du arbeta i en flexibel roll som spindeln i nätet? Då kan du vara den vi söker!
Information om uppdraget:
I rollen som ekonomi-och kontorsadministratör kommer du att ha en central funktion där du tar ansvar för allt från löpande bokföring, fakturering, företagets in- och utbetalningar, löner samt månadsbokslut vilket du kommer få initial hjälp med. Det finns stor möjlighet att utvecklas i tjänsten i din egen takt inom bl.a. ekonomistyrning för att stötta ledningens beslut. Du kommer arbeta självständigt, samtidigt som du kan vara en stödjande kraft inom teamet när det behövs. Rollen innebär också att du har en koordinerande sida där dina serviceinriktade och värdeskapande färdigheter kommer till sin rätt. Det inkluderar allt från att agera event manager genom att planera, utföra och se till att events såsom AWs, regelbundna företagsmöten, födelsedagar, julfester och konferenser blir så bra som möjligt, sköta kontakten med våra leverantörer, hantera inköp samt proaktivt driva kontoret där man ser att det behövs. Tjänsten innebär således ett nära samarbete med både VD och HR-chef.
Arbetet utförs under vanliga kontorstider, från måndag till fredag, på kontoret i centrala Malmö. Du kommer att vara på plats
tillsammans med ett team på cirka 20 anställda. När du har kommit in i rollen finns det möjlighet att arbeta mer flexibelt, inklusive arbete hemifrån. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av vår kund.
Detta söker vi:
Vi söker dig som:
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst 3 års erfarenhet inom ekonomi.
- Besitter grundläggande kunskaper inom bokföring och ekonomi samt har förmågan att ta ansvar och arbeta självständigt.
- Är en driven person som trivs med utmaningar och tar initiativ till att utveckla både dig själv och din roll hos vår kund.
- Beskriver dig själv som lösningsorienterad, prestigelös och driven, samt har en positiv attityd till nya uppgifter och ansvarsområden.
- Är flytande i både svenska och engelska.
- Minst ett års erfarenhet av Fortnox eller liknande ekonomisystem samt grundläggande erfarenhet av att jobba med ekonomi i Excel.
- Det är fördelaktigt, men inte ett krav, att ha tidigare erfarenhet inom SaaS-bolag eller start-up/tillväxtbolag samt koncernredovisning. Tidigare erfarenhet av serviceyrken är också en meriterande erfarenhet.
- Vi ser gärna att du trivs på ett mindre bolag där det inte finns en tjock regelbok utan du har möjlighet att skapa dina egna rutiner och utvecklas med företaget
Bolaget erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Om du är redo för nästa steg i din karriär och vill vara en del av teamet, skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar löpande med både urval och intervjuer.
Sökord: Ekonomi, Administration, Ekonomiassistent, Koordinator, Heltid
Sökord: Ekonomi, Administration, Ekonomiassistent, Koordinator, Heltid
Information om uppdraget:
I rollen som ekonomi-och kontorsadministratör kommer du att ha en central funktion där du tar ansvar för allt från löpande bokföring, fakturering, företagets in- och utbetalningar, löner samt månadsbokslut vilket du kommer få initial hjälp med. Det finns stor möjlighet att utvecklas i tjänsten i din egen takt inom bl.a. ekonomistyrning för att stötta ledningens beslut. Du kommer arbeta självständigt, samtidigt som du kan vara en stödjande kraft inom teamet när det behövs. Rollen innebär också att du har en koordinerande sida där dina serviceinriktade och värdeskapande färdigheter kommer till sin rätt. Det inkluderar allt från att agera event manager genom att planera, utföra och se till att events såsom AWs, regelbundna företagsmöten, födelsedagar, julfester och konferenser blir så bra som möjligt, sköta kontakten med våra leverantörer, hantera inköp samt proaktivt driva kontoret där man ser att det behövs. Tjänsten innebär således ett nära samarbete med både VD och HR-chef.
Arbetet utförs under vanliga kontorstider, från måndag till fredag, på kontoret i centrala Malmö. Du kommer att vara på plats
tillsammans med ett team på cirka 20 anställda. När du har kommit in i rollen finns det möjlighet att arbeta mer flexibelt, inklusive arbete hemifrån. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av vår kund.
Detta söker vi:
Vi söker dig som:
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt minst 3 års erfarenhet inom ekonomi.
- Besitter grundläggande kunskaper inom bokföring och ekonomi samt har förmågan att ta ansvar och arbeta självständigt.
- Är en driven person som trivs med utmaningar och tar initiativ till att utveckla både dig själv och din roll hos vår kund.
- Beskriver dig själv som lösningsorienterad, prestigelös och driven, samt har en positiv attityd till nya uppgifter och ansvarsområden.
- Är flytande i både svenska och engelska.
- Minst ett års erfarenhet av Fortnox eller liknande ekonomisystem samt grundläggande erfarenhet av att jobba med ekonomi i Excel.
- Det är fördelaktigt, men inte ett krav, att ha tidigare erfarenhet inom SaaS-bolag eller start-up/tillväxtbolag samt koncernredovisning. Tidigare erfarenhet av serviceyrken är också en meriterande erfarenhet.
- Vi ser gärna att du trivs på ett mindre bolag där det inte finns en tjock regelbok utan du har möjlighet att skapa dina egna rutiner och utvecklas med företaget
Bolaget erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Om du är redo för nästa steg i din karriär och vill vara en del av teamet, skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar löpande med både urval och intervjuer.
Sökord: Ekonomi, Administration, Ekonomiassistent, Koordinator, Heltid
Sökord: Ekonomi, Administration, Ekonomiassistent, Koordinator, Heltid