Hoppa till innehåll
Malmö Stad Projekt logotyp

Hemtjänstkoordinator till enhet Kalkbrottet

Sista ansökningsdag
14 november 2024 (8 dagar kvar)
Publiceringsdatum
31 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Välkommen till enhet Kalkbrottet! Vi söker nu en hemtjänstkoordinator för arbete i flera av våra sektioner. Enhet Kalkbrottet ansvarar för ett större geografiskt område i de västra delarna av Malmö och vi utgår från Axel Danielssons väg. I anslutning till våra lokaler finns gratis parkering tillgängligt och det finns goda möjligheter att ta sig hit med kollektivtrafik. Du arbetar dagtid, med tjänstgöring var sjätte helg. 

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som hemtjänstkoordinator har du en övergripande överblick och ansvarar för daglig koordinering och schemaplanering av hemtjänstområdets insatser. Du samarbetar med sektionschef samt övriga medarbetare inom området och i denna roll kommer du arbeta flexibelt mellan flera av våra sektioner inom enheten. 

I rollen arbetar du med att stödja arbetsgruppen snarare än att styra, och det är viktigt att du upprätthåller en bra dialog med din chef samtidigt som du har frihet att planera ditt arbete inom ramen för uppdragsbeskrivningen.

Du arbetar även med frånvaroplanering och säkerställer korttidsbemanningen, detta gör du främst i vårt system LifeCare planering. Du tar emot beställningar från myndigheten och hanterar löpande andra arbetsuppgifter som förekommer i verksamheten. Du har daglig kontakt med brukare och anhöriga, samt andra interna och externa aktörer som berör verksamheten. Du dokumenterar löpande i ditt arbete, såsom samtal från brukare/anhöriga likväl ändringar i planeringen.  

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning. Du arbetar idag eller har tidigare arbetat som koordinator/samordnare inom hemtjänst och har du dessutom arbetslivserfarenhet från omvårdnadsarbete är detta meriterande.

Som hemtjänstkoordinator ingår du i ett team av olika yrkesgrupper, vilket kräver god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du anpassar ditt sätt att kommunicera pedagogiskt efter både gruppen och individen. Vi värdesätter ett gott bemötande och lyhördhet för både gruppens och individens behov, vilket är avgörande för att ge våra brukare bästa möjliga hjälp. Att vara prestigelös och aktivt skapa goda relationer inom arbetsgruppen, resursområdet och med samarbetspartners är centralt. Tillsammans bidrar ni med perspektiv som driver verksamheten framåt.

Du har intresse och vilja att hjälpa andra, och du strävar efter att leverera lösningar. För att lyckas i rollen behöver du kunna strukturera ditt arbete, då du hanterar flera uppgifter parallellt. Arbetet är intensivt och kräver tålamod och flexibilitet. Vi ser gärna att du vill vara en drivande kraft i kvalitetsarbetet kopplat till kvalitetsregistret och våra arbetsplatsmål.

Du har en digital kompetens som innebär att det är naturligt för dig att använda datorn som arbetsredskap och hjälpmedel, samtidigt har du en vilja och förmåga att snabbt sätta dig in i nya program och system. Du säkerställer även en hög kvalitet på den dagliga dokumentationen. I denna tjänst är det ett krav av att ha tidigare erfarenhet av LifeCare planering. Tjänsten kräver även goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. 

Utdrag ur Belastningregistret

När du söker jobb hos oss i hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.

Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag

Information om tjänsten

Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse 

Vi gör löpande urval och kommer kalla till intervjuer under ansökningstiden, så välkommen med din ansökan redan idag!

Om arbetsplatsen

Vi i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/ 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Övrigt

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Malmö stad är sedan 2015 finskt förvaltningsområde. Det innebär att kommunen ska informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda äldreomsorg helt eller till väsentlig del på finska samt främja det finska språket och finsk kultur.

Det innebär också en rättighet att använda finska i kontakten med oss i kommunen. Eftersom Malmö stad är finskt förvaltningsområde är det meriterande om du kan tala finska. Varmt välkommen med din ansökan! / Tervetuloa hakemuksesi kanssa! 

Läs mer om finskt förvaltningsområde här: Finskt förvaltningsområde - Malmö stad (malmo.se) 

Malmö Stad Projekt logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
14 november 2024 (8 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren