

People & Culture Coordinator till Heimstaden
Kom och bli en del av ett av Europas ledande bostadsfastighetsbolag med cirka 160 000 bostäder i 10 länder och ett fastighetsvärde om 351 mdkr. Här förvärvar, utvecklar och förvaltar vi fastigheter med ett långsiktigt perspektiv, guidade av våra värderingar Care, Dare, Share. Genom detta skapar våra 2100 medarbetare runt om i världen värde för våra ägare och omtänksamma boenden för våra hyresgäster.
Nu finns möjligheten att bli en del av vårt härliga gäng inom People & Culture, i rollen som People & Culture Coordinator med fokus på struktur, effektivisering och administration. Vår nuvarande Coordinator går vidare till en ny roll internt som Business Partner - något som visar på att du kan växa hos oss!
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är ett bolag med en fantastiskt stor tillväxtresa, vilket innebär en ständig utveckling och spännande utmaningar där vi är många som lär oss helt nya saker varje dag!
Här kommer du att fortsätta att stötta organisationen med att uppnå målet att skapa en Friendly Workplace, där alla medarbetare kan nå sin fulla potential! Rollen är bred och innefattar hela medarbetarcykeln från attraktion till rekrytering, utveckling och ambassadörskap, där du själv med din kompetens har möjlighet att stötta organisationen. Primärt stöttar du den svenska organisationen, men till en viss procent även vår koncern med administration som sammanfaller för alla juridiska bolag placerade i Sverige.
Du är placerad i fina lokaler på vårt huvudkontor i Malmö, där härliga och kompetenta kollegor väntar. Då du supporterar hela landet kommer du även att vara ute på våra lokala förvaltningskontor ibland och har du behov av att arbeta hemifrån finns det även möjligheter till det.
Vad innebär rollen?
Du är en del av det svenska People & Culture-teamet, som består av en fyra personer;
Att skapa en Friendly Workplace, innebär i vår roll att vi stöttar, utvecklar och utmanar cheferna samtidigt som vi följer upp och kvalitetssäkrar processer som en del i verksamhetsutvecklingen.
Du kommer arbeta i en övergripande administrativ roll som kommer innehålla en bred variation av arbetsuppgifter inom People & Culture-området. I dina huvudsakliga arbetsområden kommer du arbeta med personaladministration, löneadministration, koordinering och fungera som stöd och effektiv hjälp till verksamheten och People & Culture-teamet. Du kommer bland annat bereda underlag till interna beslut och i olika People & Culture-processer. Arbetet innehåller även annat vanligt förekommande administrativt arbete som framtagande av intyg, statistik, rapporter och dokumentation. Utöver detta arbetar du med förbättringsprojekt, antingen självständigt eller tillsammans med kollegor i teamet samt koordinerar utbildningar, event m.m.
Då vi på Heimstaden lägger rälsen samtidigt som vi kör tåget, har vi inte alla processer och arbetssätt på plats redan - vi lär oss istället och justerar längst vägen. Vi har kommit långt sedan vi började och har nu gedigna program vid introduktionskurser, fantastiskt systemstöd i bland annat People Data (Workday) och Medarbetarengagemang (Winningtemp) och mallar för strukturerat arbetsmiljöarbete. Samtidigt anställer vi flera personer varje månad bara i Sverige, vilket innebär att du behöver vara duktig både på att prioritera och att omprioritera.
Vi önskar att vår drömkandidat har:
För att trivas i vår kultur behöver du ha en positiv och lösningsorienterad attityd, hög energi och en stor dos humor! Du har alltid en "We before Me" attityd och trivs i rollen att agera stöd där du hjälper andra att lyckas. Vi är ett team som alltid hjälper varandra och är prestigelösa för att alltid kavla upp ärmarna och hjälpas åt.
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Då du inte bara ska välja oss utan vi ska välja varandra, har slutkandidater även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på!
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Ansökan
CV välkomnas senast den 2 april 2023. Då vi helst hade velat ha dig på plats redan igår, kan vi komma att göra löpande urval och därför rekommenderar vi att du ansöker redan idag!
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Nu finns möjligheten att bli en del av vårt härliga gäng inom People & Culture, i rollen som People & Culture Coordinator med fokus på struktur, effektivisering och administration. Vår nuvarande Coordinator går vidare till en ny roll internt som Business Partner - något som visar på att du kan växa hos oss!
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är ett bolag med en fantastiskt stor tillväxtresa, vilket innebär en ständig utveckling och spännande utmaningar där vi är många som lär oss helt nya saker varje dag!
Här kommer du att fortsätta att stötta organisationen med att uppnå målet att skapa en Friendly Workplace, där alla medarbetare kan nå sin fulla potential! Rollen är bred och innefattar hela medarbetarcykeln från attraktion till rekrytering, utveckling och ambassadörskap, där du själv med din kompetens har möjlighet att stötta organisationen. Primärt stöttar du den svenska organisationen, men till en viss procent även vår koncern med administration som sammanfaller för alla juridiska bolag placerade i Sverige.
Du är placerad i fina lokaler på vårt huvudkontor i Malmö, där härliga och kompetenta kollegor väntar. Då du supporterar hela landet kommer du även att vara ute på våra lokala förvaltningskontor ibland och har du behov av att arbeta hemifrån finns det även möjligheter till det.
Vad innebär rollen?
Du är en del av det svenska People & Culture-teamet, som består av en fyra personer;
- En Head of People & Culture - din direktrapporterande chef, som precis som dig är placerad i Malmö
- Tre People & Culture Business Partners – två placerade i Malmö och en i Gävle
Att skapa en Friendly Workplace, innebär i vår roll att vi stöttar, utvecklar och utmanar cheferna samtidigt som vi följer upp och kvalitetssäkrar processer som en del i verksamhetsutvecklingen.
Du kommer arbeta i en övergripande administrativ roll som kommer innehålla en bred variation av arbetsuppgifter inom People & Culture-området. I dina huvudsakliga arbetsområden kommer du arbeta med personaladministration, löneadministration, koordinering och fungera som stöd och effektiv hjälp till verksamheten och People & Culture-teamet. Du kommer bland annat bereda underlag till interna beslut och i olika People & Culture-processer. Arbetet innehåller även annat vanligt förekommande administrativt arbete som framtagande av intyg, statistik, rapporter och dokumentation. Utöver detta arbetar du med förbättringsprojekt, antingen självständigt eller tillsammans med kollegor i teamet samt koordinerar utbildningar, event m.m.
Då vi på Heimstaden lägger rälsen samtidigt som vi kör tåget, har vi inte alla processer och arbetssätt på plats redan - vi lär oss istället och justerar längst vägen. Vi har kommit långt sedan vi började och har nu gedigna program vid introduktionskurser, fantastiskt systemstöd i bland annat People Data (Workday) och Medarbetarengagemang (Winningtemp) och mallar för strukturerat arbetsmiljöarbete. Samtidigt anställer vi flera personer varje månad bara i Sverige, vilket innebär att du behöver vara duktig både på att prioritera och att omprioritera.
Vi önskar att vår drömkandidat har:
- Minst 3 års erfarenhet från en liknande roll, gärna i en organisation med både tjänstemän och kollektivanställda
- Kandidatexamen inom Personalvetenskap/Beteendevetenskap alternativt motsvarande YH/KY-utbildning inom HR/Lön
- God erfarenhet av arbete med HR-relaterad koordinering, administration, löneadministration samt HR-system
- Erfarenhet av att ha arbetat i en internationell organisation och känna sig trygg med att prata och skriva både på svenska och engelska
- God erfarenhet av och trivs med digitala HR-verktyg (vi gör vågen om du arbetat i Workday tidigare!)
För att trivas i vår kultur behöver du ha en positiv och lösningsorienterad attityd, hög energi och en stor dos humor! Du har alltid en "We before Me" attityd och trivs i rollen att agera stöd där du hjälper andra att lyckas. Vi är ett team som alltid hjälper varandra och är prestigelösa för att alltid kavla upp ärmarna och hjälpas åt.
Heimstaden
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
Då du inte bara ska välja oss utan vi ska välja varandra, har slutkandidater även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på!
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Ansökan
CV välkomnas senast den 2 april 2023. Då vi helst hade velat ha dig på plats redan igår, kan vi komma att göra löpande urval och därför rekommenderar vi att du ansöker redan idag!
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Mer info
Kontaktperson
Helena De Geer Sahlberg
Telefon
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Sista ansökningsdag
02 apr. 2023 (2 dagar kvar)