

First Line Support
Om tjänsten
Vi söker nu för kunds räkning en First Line Support där du arbetar med att ta hand om användares IT-relaterade ärenden. Som First Line Support kommer du att ha möjlighet att hjälpa användare och kunder att lösa sina IT-problem genom telefon och e-post. Du kommer också att arbeta i ett IT-team för att identifiera och lösa tekniska problem som påverkar användarnas dagliga arbete. Mer konkret arbetar du med att:
Då du arbetar med väldigt mycket kundkontakt kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du är en serviceminded person som alltid sätter kunden i första rummet. Utöver detta ser vi gärna att du:
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Utdrag ur belastningsregistret kommer att förekomma på kandidater i slutprocess.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Sökord: firstline support, teknisk support, helpdesk, IT, ärenden, active directory, mjukvara, hårdvara, service, customer support, Malmö.
Vi söker nu för kunds räkning en First Line Support där du arbetar med att ta hand om användares IT-relaterade ärenden. Som First Line Support kommer du att ha möjlighet att hjälpa användare och kunder att lösa sina IT-problem genom telefon och e-post. Du kommer också att arbeta i ett IT-team för att identifiera och lösa tekniska problem som påverkar användarnas dagliga arbete. Mer konkret arbetar du med att:
- Hantera användarnas IT-relaterade frågor och problem via telefon och e-post.
- Dokumentera och spåra supportärenden för att säkerställa att de löses på ett effektivt sätt.
- Stödja IT-teamet genom att identifiera och lösa tekniska problem som påverkar användarnas dagliga arbete.
- Installera, underhålla och uppgradera programvara och hårdvara.
Då du arbetar med väldigt mycket kundkontakt kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du är en serviceminded person som alltid sätter kunden i första rummet. Utöver detta ser vi gärna att du:
- Är en kandidat med relevant IT-utbildning eller motsvarande erfarenhet.
- Har erfarenhet av att hantera Windows-operativsystem, Microsoft Office och vanliga webbläsare.
- Har erfarenhet av att använda fjärrskrivbord eller liknande fjärrsupportverktyg är en fördel.
- Har goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att arbeta effektivt i teammiljö.
- Har en bra problemlösningsförmåga och förmåga att ta initiativ.
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Utdrag ur belastningsregistret kommer att förekomma på kandidater i slutprocess.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Sökord: firstline support, teknisk support, helpdesk, IT, ärenden, active directory, mjukvara, hårdvara, service, customer support, Malmö.
Mer info
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
Idag (0 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Företaget är ett av nordens största IT-företag och stärker nu upp med fler medarbetare till sitt kontor i Malmö. Mer information om företaget kommer senare i rekryteringsprocessen. Uppdraget inleds med en anställning hos EMPLOID där du kommer arbeta som konsult ute hos kunden.