Avdelningschef till PreZero

Avdelningschef till PreZero

Vill du arbeta för ett av de ledande företagen inom avfall och återvinning? På PreZero erbjuds du möjligheten att vara en viktig del av den fortsatta utvecklingen av både avdelningen och regionen i helhet. Vi söker dig som ser lösningar i stället för problem och som vill vara en drivande faktor i PreZeros fortsatta tillväxtresa!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos PreZero.

Om företaget

Prezero är en del av Schwartz Gruppe-koncernen och där ingår även Lidl, Kaufland & Schwarz Production. Verksamheterna omsätter över 100 miljarder euro och finns representerade i över 32 länder med över 550 000 anställda.

PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från deras kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I företagets vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns PreZero på cirka 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar, samt sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. PreZeros personal är en av deras viktigaste resurser och en förutsättning för att företaget ska fungera, och det är oerhört viktigt för dem att alla trivs och mår bra på jobbet.

Arbetsuppgifter

I rollen som Avdelningschef ansvarar du för att driva, planera och utveckla avdelningens verksamhet utifrån kunders krav och förväntningar. Du förväntas agera ambassadör för företaget och ansvarar för såväl ledning som uppföljning kopplat till personal, budget- & resultatansvar. Du ges möjligheten att vara involverad i strategiska frågor genom ledningsgruppen i kombination med att vara fullt engagerad i den operativa verksamheten med ett lösningsorienterat tillvägagångssätt. Du kommer att leda både personal och chefer vilket ställer krav på såväl ledarskap som god kommunikation.

Antalet anställda i Malmö (avdelning södra skåne) är cirka 105st där majoriteten arbetar som chaufförer men där övriga roller kan vara: driftledare, administratörer och säljare. Avdelningen arbetar målstyrt och du ansvarar för att leda och motivera din personal för att nå uppsatta mål. Övriga arbetsuppgifter inkluderar allt från rekrytering, arbetsmiljö till planering av utbildning & onboarding. Tillsammans med driftledare ansvarar du för att driva verksamheten efter tillstånd, lagar och avtal - samt att interna regler efterhålls. Region Syd omsätter idag över 800 miljoner varav avdelningen utgör drygt 100 miljoner utav dem, du rapporterar till Regionchef Syd.

Exempel på arbetsuppgifter:
* Budget, resultat och personalansvar
* Leda, driva och utveckla såväl verksamhet som personal
* Planering och uppföljning
* Ansvar för arbetsmiljö samt att lagar och regler efterföljs

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Avslutad eftergymnasial utbildning
* Flera års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll med personal och budgetansvar
* Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift

Du som söker är trygg i ledarrollen och har tidigare med framgång lett personal och chefer. Du är bra på att möta människor i olika sammanhang, oavsett om det är ledningsgrupper, kunder eller personal ute i verksamheten och har en stark kommunikativ förmåga. För att trivas i rollen är du prestigelös, räds inte för att kavla upp ärmarna och har lätt för att anpassa dig efter olika situationer. Du är nyfiken, affärsmässig och har ett stort engagemang. Som person är du driven, har en positiv inställning och ser alltid lösningar där andra ser problem.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Industri & Anläggning, Industri & Produktion
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 20 mars 2023 (49 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.