Administratör till DHL / Omgående

Administratör till DHL / Omgående

Är du tillgänglig omgående och trivs i en föränderlig miljö med varierande arbetsuppgifter? Är du en positiv och snabblärd person? Vill du arbeta med administration inom logistik och transport på välkända DHL i Malmö? Då kan denna tjänst vara din nästa utmaning. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på heltid på initialt 6 månader. Det finns mycket goda möjligheter till förlängning av uppdraget. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL.

Om företaget

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Arbetsuppgifter

I denna tjänst blir du en del av ett team som har ett nära samarbete med kontorets trafikavdelning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar logistikadministration och fakturering, debitering och kreditering. I takt med att DHL byter ut sitt CRM-system under januari/februari 2023 kommer du enbart att introduceras till detta system.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Gymnasial utbildning
* Arbetslivserfarenhet av administration eller logistik
* God datorvana och kunskaper i Microsoft Office (Word/Excel/Outlook)
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
* Erfarenhet av logistikbranschen är meriterande

För att lyckas i rollen är du serviceinriktad, proaktiv och lyhörd. Vi ser att du har en god kommunikationsförmåga och trivs i nära samarbete med andra. Då arbetet innebär högt tempo och varierande arbetsuppgifter är du flexibel som person med förmågan att prioritera när förutsättningarna plötsligt förändras. Därtill driver du ett självständigt och lösningsorienterat arbete med en ständig vilja att utvecklas i din roll. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 24 mars 2023 (55 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.