Hoppa till innehåll
Adecco Sweden AB logotyp

Office Manager/VD assistent på deltid till BHG Group

Publiceringsdatum
30 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du vara en nyckelspelare i ett börsnoterat företag inom Retail? Vi söker en driven och organiserad medarbetare som vill ta sig an rollen som Office Manager och VD assistent till BHG Group. Bli en del av BHGs snabbväxande team där du kommer spela en avgörande roll i att stödja VD och skapa en positiv och inspirerande arbetsmiljö för medarbetarna.

Vi söker dig som är student/egenföretagare/konsult idag eller som av annan anledning vill arbeta ca 25%. Här finns möjligheten att utvecklas i snabb takt med trevliga och kompetenta kollegor samtidigt som du formar egna rutiner.

Om tjänsten
Detta är en delad tjänst där ena delen är Office Manager och den andra delen är som VD assistent. I denna roll får du möjlighet att arbeta med en VD med lång erfarenhet inom Retail som ödmjukt ser att ni behöver vara kravställande mot varandra för att skapa de bästa förutsättningarna för ett bra samarbete framåt. BHG erbjuder:

  • Varierade arbetsuppgifter: Du kommer att få möjlighet att prova på nya arbetsuppgifter och utveckla nya färdigheter i en dynamisk och stimulerande miljö. Möjligheterna är oändliga.
  • Spännande resa och möjlighet att forma din egen roll: Som en del av BHG kommer du att vara med på en spännande resa och få chansen att forma din egen roll baserat på dina styrkor och intressen.
  • Arbeta tätt med hela organisationen: Du kommer att ha möjlighet att arbeta nära VD och samarbeta med olika delar av organisationen, vilket ger dig en bred förståelse för verksamheten och dess mål.
  • Skapa en positiv atmosfär med roliga aktiviteter: Ta ledningen i att planera och genomföra olika roliga och engagerande aktiviteter för medarbetare. Du blir den som gör kontoret till en plats där alla trivs och känner sig motiverade.

I din roll som Office Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

  • Varierande administrativa uppgifter
  • Ta hand om kontoret och bidra till en trivsam arbetsplats
  • Planera och genomföra engagerande aktiviteter för medarbetarna
  • Planera och koordinera konferenser
  • Beställningar till kontoret och posthantering
  • Hantering av nyanställda

I din roll som VD assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

  • Koordinera VD:s kalender
  • Årsplanering, förbereda material och underlag inför möten och styrelsemöten
  • Ansvara för att upprätthålla olika dokument och presentationer
  • Koordinera besök, inclusive boka resor, hotel och transporter
  • Ständigt förbättra administrativa rutiner
  • Tidsrapporter


Tjänsten som Office Manager/VD assistent är ett konsultuppdrag på 25% med start i augusti.
Arbetstiden är förlagd dagtid, 2 timmar per dag.

Om dig
Vi söker dig som vill arbeta i en kvalificerad administrativ roll och är redo för en ny utmaning.
Du har tidigare arbetat självständigt i roller som Office Manager och/eller VD asssistent, du har vana att arbeta i högt tempo och trivs när det är varierande arbetsuppgifter som löser av varandra på daglig basis.
Vi ser att du har studerat, eller studerar på en eftergymnasial nivå, alternativt har motsvarande kompetens förvärvat genom arbete.

Viktigt för tjänsten är:

  • Tidigare erfarenhet från likvärdigt arbete
  • Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift
  • Goda kunskaper i samtliga delar av Officepaketet


Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om BHG Group
BHG är den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa.

Vår starka position på våra marknader innebär att vi är den största onlineaktören i Europa inom Home Improvement, som innefattar både Do-It-Yourself (DIY) och Heminredning. Genom vårt ekosystem av onlinedestinationer, som kompletteras och understöds av fysiska showrooms och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom last-mile leveranser och installationer, erbjuder vi marknadens ledande utbud av välkända externa och egna varumärken.
Totalt uppgår antalet produkter i gruppen till över 1,7 miljoner, vilket tillsammans med vårt övriga utbud, utgör ett komplett erbjudande inom DIY, fritidsprodukter, möbler och heminredning.

I Gruppen ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, www.furniturebox.se och www.nordicnest.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.
BHG:s e-handelsverksamheter har över 3 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Läs gärna mer om oss på https://www.wearebhg.com/

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Marie Ekvall via marie.ekvall@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Adecco Sweden AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
20 maj 2024 (2 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.