Dansktalande kundsupport till Weidmüller i Malmö

Dansktalande kundsupport till Weidmüller i Malmö

Vill du utvecklas inom kundsupport? Sök då denna spännande tjänst som dansktalande kundsupport hos Weidmüller i Malmö!

Är du serviceinriktad, lösningsfokuserad samt har erfarenhet av SAP? Då kan det vara dig vi söker! Just nu söker vi en dansktalande kundsupportmedarbetare som vill arbeta i Malmö hos Weidmüller. Vi ser fram emot din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Du blir del av ett internationellt bolag med en familjär företagskultur och du kommer representera ett starkt varumärke samt arbeta med produkter av hög kvalité. Weidmüller erbjuder kvalificerade arbetsuppgifter och möjlighet att utvecklas professionellt.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som kundsupportmedarbetare förväntas du ge förstklassig service till företagets kunder via telefon och e-mail. Andra vanliga arbetsuppgifter är att ta emot, registrera och följa upp ordrar. Du kommer även att besvara frågor kring leveranser, returer och reklamationer. Utöver detta hanterar du kringliggande administration samt har hand om support gällande e-shoppen. Du kommer främst att jobba mot den danska marknaden.

Rollen innebär också

Kundsupport teamet har hela Norden som sitt arbetsområde. Dock kommer du att främst arbeta med den danska marknaden. Det kan förekomma att du behöver ta emot samtal från Finland och därför behöver du även känna dig trygg med att tala engelska.

VEM ÄR DU?

För att lyckas väl i rollen som kundsupportmedarbetare ser vi gärna att du redan har arbetat med kundservice i några år, kanske som kundtjänst, orderadministratör eller säljsupport. Du talar och skriver danska flytande och behärskar svenska samt engelska väl i tal och skrift. Erfarenhet av SAP är meriterande, men även andra CRM- eller ERP system.

Som person är du positiv, ansvarsfull, serviceorienterad, ödmjuk och tycker om att arbeta i team mot gemensamma mål. Du har ett systematiskt arbetssätt och kan arbeta effektivt även under stressiga perioder. Utöver detta har du en förmåga att arbeta självständigt samt har en god problemlösningsförmåga. Du har en god datorvana samt är van vid att använda telefonen som främsta arbetsredskap. Du är trygg i dig själv och van vid att hantera flera uppgifter parallellt.

INTRESSERAD?

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.
Mer info
Kontaktperson Åsa Jörgensen
Telefon 0721-646971
Område Malmö stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av TNG
Hemsida http://www.tng.se/
Sista ansökningsdag 11 juli (19 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

TNG är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag som rekryterar fördomsfritt. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att se bortom fördomar kan vi hitta kandidater som andra inte ser - dessutom snabbare! Det gynnar våra kunder och jobbsökare samt bidrar till mångfald och en hållbar arbetsmarknad. Många av Sveriges mest attraktiva företag har upptäckt vårt synsätt och vi växer snabbt. I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.