Specialist Google AdWords & Analytics

Specialist Google AdWords & Analytics

Kort om tjänsten

Tourism in Skånes marknadsavdelning jobbar med marknadsföringen av Skåne som turistmål, bland annat med marknadskampanjer på web, i sociala medier och med hjälp av event, influencers, partners och press.

Din uppgift blir att fokusera på vilket genomslag man har och hur man kan jobba bättre och smartare. Du analyserar kampanjer och content, gör tester och hittar det som fungerar för respektive mottagargrupp. Du kommer också att jobba i ett projekt med marknadsföring av Skåne i olika digitala reseplattformar och bokningsverktyg.

Du blir anställd av Tourism in Skåne på ett år, förhoppningsvis omvandlas tjänsten till tillsvidareanställning.

Sökord: Sökmotoroptimering, Sökordsannonsering, FB-annonsering, Facebook, youtube, SEO, medieplanering, google, CMS, media.

Om verksamheten

Tourism In Skåne AB är Skånes regionala marknadsförings- och destinationsutvecklingsbolag med uppdraget att främja turismen och besöksnäringen. Genom sitt arbete ska bolaget bidra till en ökad tillväxt i Skåne. Bolaget är, tillsammans med Event in Skåne AB, Film i Skåne AB och Invest in Skåne AB, en del av marknadskoncernen Business Region Skåne AB som ägs av Region Skåne (85 %) och Kommunförbundet Skåne (15 %).

Tourism in Skånes uppdrag omfattar två spår; destinationsutveckling och marknadsföring. Utvecklingsarbetet riktas mot den skånska besöksnäringen och offentliga aktörer i Skåne medan marknadsföringen riktas mot utvalda målgrupper på prioriterade utlandsmarknader. Den långsiktiga strategin för besöksnäringen, Collaborative Tourism - Strategi 2020, ska leda till att Skåne är en långsiktigt hållbar och professionell destination. Strategin, som togs fram 2012, pekar ut de skiften som krävs för att Skåne ska utvecklas som destination. För att nå de långsiktiga tillväxtmålen krävs att destinationen är näringslivsdriven och digitaliserad. Även internationalisering och innovation är viktiga framgångsfaktorer, liksom att ha ett lärande och inspirerande förhållningssätt.
Läs mer här: www.tourisminskane.com

Mer om tjänsten

Fokus för marknadsavdelningen på Tourism in Skåne är att locka fler besökare till Skåne från Danmark, Tyskland, Nederländerna, Polen, UK, Indien och Kina. Mycket av marknadsföringen är digital. Som specialist på digital marknadsföring, Analytics och AdWords arbetar du i teamet med digitala kampanjer från ax till limpa. Stort fokus ligger på Facebook-kampanjer som du blir ansvarig för.

Du sköter allt från medieplanering till uppföljning, analys och utvärdering av kampanjer och event för att ständigt optimera utfallet. Din expertis gör att du är involverad i många olika frågor på avdelningen.

Du ansvarar också för ett projekt med syfte att synliggöra det skånska utbudet av upplevelser i internationella onlineplattformar och bokningsverktyg såsom Tripadvisor, Viatour, Get your guide, Yelp m.fl.

Din profil

Du är digital ut i fingerspetsarna och brinner för att analysera sökord, resultat och medieplaner. Du är troligen certifierad i AdWords och Analytics, har arbetat med annonsering på Facebook och andra sociala medier samt har erfarenhet av något CMS.

Det är viktigt att du har förmågan att formulera dig på ett anpassat och tilltalande sätt på webben. Det är bra om du har ett utvecklat visuellt öga, framförallt när det gäller bildval.

Du blir en av 8 personer i ett kreativt och engagerat team där man håller högt tempo och jobbar med många projekt samtidigt. Du trivs i den miljön och blir en tillgång för teamet.
Du tar för dig, arbetar strukturerat och effektivt.

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring. Du får gärna vara nyutexaminerad men du bör ha någon tidigare arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, engelska och gärna ytterligare språk som används på våra prioriterade marknader. Du blir anställd i en tidsbegränsad anställning på ett år, förhoppningsvis blir tjänsten permanent.

Ansökan

Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 20 juni.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 040-660 12 17, alternativt lena.lillier@dreamwork.com
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 20 juni (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.