YES! Äntligen en tjänst som Second Line tekniker på Telavox!

YES! Äntligen en tjänst som Second Line tekniker på Telavox!

Är du den där personen som släkten hör av sig till när nätverket strular? Har du ett genuint intresse för hur saker och ting fungerar rent tekniskt och älskar att hjälpa andra? Läs då vidare!

För dig som inte hört om Telavox tidigare är vi ett IT-bolag som utvecklar en världsledande kommunikationsplattform med lösningar för smart och effektiv telefoni, växel, chatt och mycket mer. Oavsett om det handlar om en entreprenörsdriven startup eller en gigant bland giganter, bidrar Telavox till att göra företag mer öppna, effektiva och tillgängliga. Visste du att vi blivit Gasellnominerade 8 gånger?!

Om jobbet
Som Second Line tekniker på Telavox kommer du vara en del av vårt driftiga leadtech-team som via telefon och mail servar våra företagskunder, interna funktioner och leverantörer med felsökning, konfiguration och ärenderegistrering. Du hanterar inkommande ärenden och hjälper våra interna advisors, som supportar våra kunder, över telefon, när det kommer till felanmälningar och bygger om vår plattform enligt kundens önskemål. Du för dialog med leverantörer och underleverantörer för att utreda buggar och problem. Du kommer även att samarbeta och vara involverad i projekt med vår utvecklingsavdelning när det gäller att implementera nya funktioner, testning och verifiering. Som du märker är det här en bred roll med varierande ansvar och många bollar i luften!
Hos oss får du vara en del av en spännande och varierande arbetsmiljö, ingen dag är den andra lik. Du kommer omfamnas av ett gäng välkomnande och hjälpsamma kollegor med mycket energi och driv och som är precis lika tekniskt intresserade som du!

Om dig
Detta är drömjobbet för dig som har ett genuint intresse för både teknik och service. Du behöver inte vara en supertekniker men vi vill att du har det genuina, nördiga intresset för teknik. Har du dessutom en utbildning inom datakom, nätverk eller IT i ryggen, eller liknande erfarenhet från tidigare arbeten inom telekombranschen, är det helt klart ett WOW för oss!

För att passa in i teamet och på Telavox behöver du vara driven, lösningsfokuserad och nyfiken. Du är en kunskapssökande person som har lätt för att ta kontakt med människor och kan snacka lika väl med en utvecklare om buggar eller med en kund om leverans. Du trivs med att arbeta i team och tycker om när det händer grejer! Du kan det där med att multitaska och har lätt för att hantera snabba puckar och förändringar.

För tjänsten är det ett stort plus om du behärskar fler språk än svenska och engelska i både tal och skrift.


Det här kan Telavox erbjuda dig

Telavox mission är att utmana, utveckla och ha roligt - det bör vara anledningarna till att du vill gå till jobbet på morgonen. Vår kultur är pragmatisk, prestigelös och vi älskar feedback för att utvecklas. Vi satsar mycket tid, pengar och engagemang på de vi väljer att anställa, vilket också gör att vi förväntar oss mycket tillbaka. Vår filosofi är att det ska vara roligt att arbeta hos oss!

På Telavox ser vi mångfald bland vår personal som en superkraft och en förutsättning för vår utveckling framåt! Vi gillar olika och strävar efter en jämn fördelning mellan könen.

Hos oss är det enkelt att älska sitt arbete, inte bara för att vi säljer en cool och marknadsledande kommunikationstjänst utan kanske främst för att vi har så roligt tillsammans. Vi på Telavox kan med stolthet säga att vi kommer erbjuda dig:
  • Ett härligt och hjärtligt gäng kollegor
  • Roliga sociala evenemang såsom en årlig kick-off, AWs, familjedagar och sportaktiviteter
  • Fritt användande av tjänsten KRY samt ett generöst friskvårdsbidrag
  • Att vara en del av en skandinavisk framgångssaga i ett gasellbolag med globala visioner och pågående expansion
Om rekryteringsprocessen
Vi är taggade på att se din ansökan så snabbt som möjligt och urval sker löpande i rekryteringsprocessen. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Hanna Lindkvist på Hanna.Lindkvist@telavox.com
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 21 apr (26 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

Telavox develops world-leading communications platforms with solutions for smart and efficient telephony, PBX, chat and much more. Regardless of whether it involves an entrepreneur-driven startup or a giant among giants, Telavox contributes to making companies more transparent, efficient and accessible.