Teamlead Advisor

Teamlead Advisor

YES! Äntligen ett drömjobb för dig som vill axla en utmanande ledarroll i ett kul och växande bolag! Sök rollen som Teamlead för vårt SOHO Advisor team idag!

Vad gör Telavox och våra Advisors?! Om du inte har hört talas om Telavox tidigare så är vi ett (riktigt roligt :)) techbolag som utvecklar molnbaserade kommunikationslösningar för telefoni, växel, chatt och mycket mer till hela Norden, samt UK och snart resten av världen!

Våra kunder är alltifrån start ups till bolag med tusentals anställda och varje kund har en personlig rådgivare, Advisor, som ansvarar för hela kundlivscykeln och utvecklingen av våra kunder. Detta innebär att våra advisors har fullt ansvar för sina tilldelade kunder avseende leverans, utbildning, förvaltning och utveckling med målet att skapa en wow-upplevelse för kunderna och få de att nyttja vår produkt på bästa sätt.

Varför är detta ditt nya drömjobb? För att fortsätta utmana, utveckla och coacha våra advisors (för att de ska kunna göra detsamma med våra kunder) behöver vi en duktig Teamleader med teknisk vana, expertis i kundkommunikation och det viktigaste av allt - ett femstjärnigt ledarskap!
I rollen som Teamleader blir du personalansvarig och "go-to-person" för vårt SOHO Advisor team på 7 personer.

Din viktigaste uppgift är att agera ledare, chef och coach i alla situationer och uppgifter kopplade till dina advisors arbetsuppgifter. Du leder och fördelar arbetet, sätter kort- och långsiktiga mål på grupp- och individnivå, arbetar med engagemang och följer upp våra regelbundna medarbetarundersökningar.

Du rapporterar till Team Manager för Advisor SOHO och SME.
För att driva högsta möjliga engagemang och prestation hos ditt team säkerställer du att de är väl medvetna om Telavox mål & vision och att de förstår hur aktiviteter och arbetssätt tar oss framåt på resan.

Vad gör dig klippt och skuren för rollen?
För att matcha rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet som chef eller ledare inom kundtjänst, teknisk support eller sälj. Alternativt har du god erfarenhet från teknisk support eller kundtjänst och har ambitionen att utvecklas och axla en roll som ledare. Det är grymt viktigt att du har ett tekniskt såväl som affärsmässigt intresse och det är såklart extra fördelaktigt om du har erfarenhet från IT- eller telekombranschen.

Som person är du engagerad, handlingskraftig och har en förmåga att prioritera, strukturera samt kontinuerligt följa upp på dagliga aktiviteter. Du har en talang för att skapa delaktighet och förtroende hos dina medarbetare och du brinner för få dina medarbetare att prestera samt att alla ska uppleva vi-känsla i teamet.

Telavox is the place to be! På Telavox ser vi mångfald bland vår personal som en superkraft och en förutsättning för vår utveckling framåt. Hos oss är alla välkomna våra olikheter behövs för att vi ska kunna fortsätta stötta våra kunder med grymma upplevelser!

Vi kan med stolthet säga att vi kommer erbjuda dig:
  • Att vara en del i ett drivet team med hög energi som längtar efter dig
  • Egenutvecklad stark produkt
  • Roliga sociala evenemang såsom en årlig kick-off, familjedagar och aktiviteter med allt från yoga till brädspelskvällar
  • Ett generöst friskvårdsbidrag och gratis sjukvård genom KRY
  • Att vara en del av en skandinavisk framgångssaga i ett gasellbolag med globala visioner och pågående expansion
Om rekryteringsprocessen
Vi är taggade på att se din ansökan så snabbt som möjligt och urval sker löpande i rekryteringsprocessen. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta HR Business Partner Hanna Lindkvist på 040-6200015
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 15 mars 2020 (47 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Telavox develops world-leading communications platforms with solutions for smart and efficient telephony, PBX, chat and much more. Regardless of whether it involves an entrepreneur-driven startup or a giant among giants, Telavox contributes to making companies more transparent, efficient and accessible.