Teknisk administratör/2nd-line support för heltidsuppdrag i Malmö!

Teknisk administratör/2nd-line support för heltidsuppdrag i Malmö!

Är du teknikintresserad och vill arbeta med att hjälpa kunder och lösa problem? Vill du få en fot in på ett stort och välkänt konsultföretag med spännande samarbetspartners? Då kan vi ha tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

För kunds räkning söker vi nu dig som vill arbeta som 2nd-line support/Teknisk administratör på heltid i Malmö. I rollen som 2nd-line support/Teknisk administratör innefattar dina arbetsuppgifter bland annat:
  • Ta emot och diagnosticera ärenden
  • Rapportering och eskalering av förekommande reparations- och garantiärenden inom hårdvaruområdet av IT
  • Skapa kostnadsförslag
  • Administration och rapportering i ärendehanteringssystemet
  • Beställning av reservdelar
  • Löpande kontakt med kunder och leverantörer
  • Vissa reparationer inom hårdvaruområdet
  • Administrativa uppgifter
Du kommer att få utbildning och introduktion till arbetsuppgifterna på plats hos vår kund, vars kontor ligger i centrala Malmö. Uppdraget är på heltid med planerad start snarast möjligt och väntas därefter pågå i 6 månader, med goda chanser till förlängning. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid där du kommer att vara anställd hos StudentConsulting men arbeta på plats ute hos vår kund i Malmö. Arbetstiderna är sedvanliga kontorstider måndag-fredag.

Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet och driv för denna tjänst. Tjänsten kommer att tillsättas så fort vi hittat rätt person och urval sker löpande, så sök redan idag om du är intresserad!

Detta söker vi:

För denna tjänst söker vi dig som har tidigare arbetsliverfarenhet inom IT, gärna från arbete inom IT-support. Vi ser att du har god kännedom om hårdvara samt en god servicekänsla. Viktigast av allt är att du har ett stort teknikintresse och ett driv att leverera god service. Eftersom internationella kontakter kan förekomma är det ett krav att du är bekväm i såväl muntlig som skriftlig engelska. Erfarenhet från att arbeta i ett ärendehanteringssystem är meriterande.

Som person är du positiv, engagerad och motiveras av att få lära dig och att få komma med egna förbättringsförslag. Du är en lagspelare med god känsla för service, och kan sätta dig in i kundens behov och problem. Du är inte främmande för kundkontakt och i vissa fall ringa upp kunden vid behov, för att säkerställa att allt är rätt och kunden fått god service i ärendet. Vi tror också att du är en noggrann person som kan utföra ett ordentligt och effektivt arbete.

Är det dig vi söker? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer för tjänsten.

Sökord: garantiärenden, hårdvara, IT-support, Service desk, first line-support, 1st line-support, teknisk support, teknisk administratör
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande 
rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på unga i karriären. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi 10 000+ tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.se