Ekonomiassistent/BackOffice-medarbetare sökes till Internationell koncern!

Ekonomiassistent/BackOffice-medarbetare sökes till Internationell koncern!

Vill du jobba med ekonomi och ha administrativt ansvar? Är du motiverad och intresserad av att komma in i branschen och samtidigt ha möjlighet att växa inom en internationell koncern? Läs då mer nedan!

Information om uppdraget:

Vår kund är en marknadsledande internationell tillverkare av moderna och säkra automationslösningar till hemmet. Företaget syftar till att förbättra livskvaliteten genom att förenkla vardagens rörelser: funktionella produkter med en spännande design som gör att människor kan komma in och lämna sitt hem i full frihet, med största komfort och därmed njuta av sina bostadsområden till fullo. Vår kund erbjuder enkel integrationen, ett brett sortiment, avancerad elektronik, fin design och det mest kompletta och attraktiva automationssystemet.

Vi söker nu dig som vill arbeta med ekonomi och administration hos vår kund i Malmö. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att utgöras av ekonomi och administration där du ansvarar för fakturering, registrering av leverantörsfakturor, hantering av inbetalningar från kunder samt utbetalningar av löner. Du kommer även att ansvara för balans- och resultaträkning varje månad samt vara involverad i årsbokslut som görs tillsammans med PWC.

I rollen som ekonomiassistent/backoffice medarbetare kommer du även att fungera som ansiktet utåt mot kunderna där du ansvarar för orderhantering samt tar emot samtal, förfrågningar och betalningar från kunder. Detta innebär att du kommer fungera som en länk mellan kund, lager och försäljningsavdelning.

Tjänsten är inledningsvis på 50%, men beräknas gå upp till 100% senast i Juni 2020. Detta kan dock komma att ske tidigare ju snabbare du sätter dig in i arbetsuppgifterna. Arbetstiderna är förlagda 8-17 men det finns chans till flextid och att strukturera schemat utefter dina önskemål. Det är även ett krav att du är flytande i såväl svenska som engelska då du kommer ha mycket kontakt med kunder i framförallt Norge, Danmark, Sverige, Italien och Tyskland.

Tjänsten är en direktrekrytering med tillträde omgående. Rekryteringsprocessen sköts av StudentConsulting, men du blir anställd direkt av vår kund. Du kommer även att få en introduktion till arbetsuppgifterna och företagets produkter innan du startar i tjänsten.

Detta söker vi:

Vi tror att du som söker har en utbildning inom ekonomi eller någon form av erfarenhet inom ekonomi och administration sedan tidigare. En teknisk bakgrund eller tekniskt intresse är även meriterande, men inget krav. Om du tidigare har arbetat i AX Dynamics 365 är detta meriterande. Du är vidare motiverad, snabblärd och vill komma in i branschen och ser utvecklingsmöjligheter på sikt inom företaget.

Låter detta intressant? Ansök redan idag då vi arbetar löpande med urval.

Sökord: Redovisning, Ekonomiassistent, Administration, Backoffice, Ekonomi

Sökord: Redovisning, Ekonomiassistent, Administration, Backoffice, Ekonomi
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Deltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 28 okt 2019 (6 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com