Customer Success Manager inom e-handelslösningar till Starweb

Customer Success Manager inom e-handelslösningar till Starweb

Har du vad som krävs. Kan du bygga relationer med existerande kunder, få dem att fortsätta sin kundresa med oss och hjälpa dem bli nyfiken på andra tjänster som vi kan erbjuda? Starweb kan i så fall erbjuda möjligheten att samtidigt ha kul och utvecklas tillsammans med trevliga och kompetenta kollegor.

Om tjänsten
På Starweb brinner vi för digital handel! Vår kundbas växer och Starweb söker nu en säljande person som drivs av att vårda och utveckla kunderna hos en aktör som rör sig i framkanten av e-handel och försäljning på nätet. Vi erbjuder en spännande tjänst med goda möjligheter till personlig utveckling där vi hjälper våra kunder att maximera sin e-handel. Vi nöjer oss dock inte där utan tar ett helhetsgrepp på våra kunders varumärke, synlighet och marknadsföring. Här kommer du i din roll som Customer Success Manager ha en stor påverkan.

Vi söker dig som tycker om att bygga relationer. Du har säkerligen ofta fått höra att kunden köper från ert bolag på grund av att det är du som är kontaktperson. Vi tror att din inställning, ditt engagemang och din förståelse för kvalitét kommer vara direkt avgörande för hur du kommer att lyckas i din roll. Relationen med kunderna är viktig, och ett kvalitativt sälj utgör grunden för vår tillväxt.

Du tar över när en kund har kommit igång så att de andra säljarna får tid att bearbeta fler nya kunder. Du kommer träffa befintliga kunder och göra uppsälj. Utöver kärnverksamheten har vi en lång rad tjänster, och hjälper du kunden på ett bra och konsultativt sätt så växer även Starweb med dem.

Vi erbjuder
På Starweb finns det stort utrymme för eget ansvar och kreativitet i en entreprenörsmässig atmosfär med skickliga kollegor. Starweb växer och det finns möjlighet att vara med och bidra med idéer och utvecklas i denna rollen - som är ny hos oss.

Huvudkontoret där du kommer att sitta, ligger i Malmö. Vi har även ett säljkontor i Stockholm och utökar båda kontoren.

Starweb är en sammansvetsad och engagerad grupp på över 25 personer. Vi sitter i trevliga centrala lokaler och strävar efter att ha en god balans mellan arbete och fritid. Du erbjuds därför bra arbetsvillkor, pension, friskvårdsbidrag och flexibla arbetstider.

Du har
  • Aktuell kunskap och minst 3 års tidigare erfarenhet i en säljande roll (B2B)
  • Haft en roll där service och rådgivande inslag varit viktiga för utfallet
  • God förståelse mellan teknik och affärsnytta
  • Ett intresse för den digital revolutionen som sker inom marknadsplatser, sociala medier, e-handel etc
  • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, och har goda kunskaper i engelska
  • Möjlighet att resa och hantera några övernattningar i månaden i samband med kundbesök
Om Starweb
Starwebs e-handelsplattform är byggd för tillväxt. Våra handlare kan sälja online, internationellt eller i fysisk butik.

I snart 20 år har Starweb haft nöjet att följa många verksamheter på deras e-handelsresa. Vi jobbar med ren e-handel, kombinationen av fysisk butik och e-handel samt satsar även stort på B2B.

Idag har Starweb över 600 nöjda ehandlare - många mindre men även flera namnkunniga så som bl.a. Arla Foods, Orkla Foods, TUI Fly och Sveriges Radio!

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Roi Rekrytering. Har du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Niclas Wate på niclas.wate@roirekrytering.se.

Du ansöker i formuläret till höger. Notera att vi inte tar emot ansökningar via email. Sista ansökningsdag är 20-11-2019. Vi har som mål att hitta rätt person så snart som möjligt, så välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetstid/Varaktighet: Heltid.
Tillträde enligt överenskommelse.
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)