IT-Tekniker Service desk

IT-Tekniker Service desk

IT-service är en intern utförar- och supportorganisation som har i uppdrag att förvalta och ge support på Malmö stads IT-miljö och infrastruktur. Vi arbetar även med ett antal externa leverantörer. Med starkt kundfokus arbetar vi för att skapa långsiktiga relationer där samarbete ger förutsättningar för lösningar som underlättar och stödjer verksamheterna och dess användare. Vi har ett väl utvecklat samarbete med vår beställarorganisation, IT-enheten på stadskontoret. Tillsammans utvecklar vi Malmö stads IT-miljö med nya tjänster som kommer kommuninvånarna tillgodo. IT-service består i dagsläget av fem sektioner. Som It-tekniker i Malmö stads service desk har du drygt 26 000 kollegor som du har i uppdrag att ge support till i kommunens IT-miljö. I service desken, eller IT-support i dagligt tal, ingår du i första linjens support. Här möter vi Malmö stads alla medarbetare i ett initialt support-samtal. Du lyssnar, analyserar och ger stöd i frågor och problem som rör det mesta inom IT. Exempel på återkommande frågor/uppgifter felsökning i Win 7 och 10/OSx / O365, felsökning i nätverk och nätverksskrivare, felsökning i lokala skrivare, felsökning i Malmö stads IT plattform ,kontohantering och ominstallation av Win 10.I servicedesken finns hela tiden en koordinator som backar upp och stöttar support-agenterna i första linjen med kunskap och vägledning för att vi ska kunna leverera den bästa möjliga servicen till våra kollegor i staden. Allt för att kollegorna i Malmö stad ska kunna ägna sig åt sitt uppdrag gentemot Malmöborna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kvalifikationer
Du är serviceinriktad och du har lätt för att anpassa dig till olika människor och till nya situationer. Vi söker dig som är professionell, strukturerad och driven. Vi förväntar oss att du kan arbeta självständigt såväl som i samarbete med andra. Du har sedan tidigare arbetat i minst 2 år med att ge service och support i IT-relaterade frågor, är van att dokumentera. Du har en avslutad högskole-utbildning/ Ky-utbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och god läsförståelse i engelska. Meriterande: Utbildning i Windows 10 Install & Configure

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.
Mer info
Kontaktperson Julieta Sepulveda
Telefon 040-344621
Område Malmö stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 14 nov 2019 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka? Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar Serviceförvaltningen till en modern stad för alla Malmöbor. Vi är uppdelade i fyra avdelningar och erbjuder våra kunder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Kommuntjänster har drygt 400 anställda inom fem olika verksamhetsområden. Uppdraget är att tillhandahålla kvalitativa, hållbara och kostnadseffektiva administrativa tjänster till Malmö stads förvaltningar och till Malmöborna. Kommuntjänster erbjuder likvärdig service, hög tillgänglighet och professionellt bemötande.