Arbetsledare Bygg

Serneke · Bygg & Hantverk · 13 aug

Om jobbet

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter kommer i stort att bestå av Ekonomi/marknad, Produktion samt Personal.
  • Ekonomi/marknad - du skall ta fram underlag för relationshandlingar. Kontrollera och bevaka underentreprenörer. Vidare skall du även tillsammans med Platschef/Projektinköpare göra materialavrop.
  • Produktion - Du ansvarar för och leder arbetet inom tilldelat område/ moment samt ser till att arbetet inom tilldelat område/moment ät utfört. Skriver dagbok i samråd med platschef. Du ser till att tilldelat område/moment följer projektets tidsplan. Gentemot platschefen svara för identifierade åtgärder för risk - och möjligheter samt rapporterar status för dessa.
  • Personal - Du skall bevaka, undanröja och rapportera risker, tillbud och olyckor. Utföra arbetsberedningar samt egenkontroller för yrkesarbetare. Du skall medverka till att en god arbetsmiljö säkerställs genom att följa gällande lagstiftning och Sernekes arbetsmiljöregler.
Din profil

Vi söker dig som har Högskoleutbildning, YH-utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har minst 3-5 års arbetslivserfarenhet.
Viktigt är att du är strukturerad, kan planera , organisera samt prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt där dina uppsatta tidsramar kan fullföljas.
Du behöver kunna ta initiativ, sätta igång aktiviteter så resultat uppnås. Vidare skall du kunna leda - motivera och förse andra med befogenheter som krävs för att effektivitet nå era gemensamma mål. Du skall ha hög samarbetsförnåga där du kan arbeta med samtliga. På ett lyhört och smidigt sätt kunna relatera till dina kollegor och deras frågor. Förmåga att lyssna, kommunicera och lösa konflikter på ett konstruktivt sätt. Du behöver förstå och tillämpa affärsmässiga principer och ur ett ekonomiskt perspektiv kunna fokusera på kostnader och intäkter.
Du rapporterar till Platschefen.
Jobbfakta

Ring Isabella Gavriilidou, 042-6000904

Publicerad

4 dagar sedan

Sista ansökningsdag

13 aug

Om företaget

Serneke är en av Sveriges snabbast växande entreprenad- och projektutvecklingskoncerner med ett heltäckande erbjudande inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning. Sedan koncernen inledde sin verksamhet 2002 har Serneke utvecklats från att vara ett lokalt entreprenadbolag till en dynamisk och snabbväxande entreprenad- och projektutvecklingskoncern.

Mellan 2002 och 2015 växte koncernens intäkter från 14 miljoner kronor till 3,1 miljarder kronor med en genomsnittlig årlig tillväxttakt om 51,5 procent. För räkenskapsåret 2015 redovisade Serneke ett rörelseresultat om 128 miljoner kronor, vilket motsvarade en rörelsemarginal om 4,1 procent. Koncernens orderbok uppgick till 6 629 miljoner kronor per den 30 september 2016. I samarbete med Montico söker man nu en arbetsledare.

Montico är helhetsleverantör inom HR och erbjuder tjänster inom bemanning, rekrytering, utbildning, verksamhetsutveckling, stöd och matchning samt omställning. Med cirka 650 anställda finns vi idag på ett stort antal orter i södra och mellersta Sverige och vårt huvudkontor finns i Tranås.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig .
Din ansökan lämnar du via länken nedan.
Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.