Scanfil söker Operativ inköpare

Scanfil söker Operativ inköpare

Scanfil är en internationell kontraktstillverkare och systemleverantör för elektronikindustrin med 40 års erfarenhet av avancerad tillverkning. Scanfil tillhandahåller en omfattande uppsättning tjänster, från produktdesign till produkttillverkning, materialanskaffning och logistiska lösningar. Vertikal integrerad tillverkning och en utbyggd leveranskedja är förutsättningar för Scanfils konkurrensfördelar: hastighet, flexibilitet och pålitlighet.

Våra kunder är internationellt ledande inom automation, energi, IT och hälsovård, samt det växande området av urbanisering. Scanfil har cirka 3 500 medarbetare vid anläggningar i Sverige, Finland, Polen, Estland, Tyskland, USA och Kina. Moderbolaget Scanfil Oyj, med huvudkontor i Sievi, Finland, är noterat på OMX Helsinki. Läs mer på: www.scanfil.com.

Vi behöver förstärka inköpsavdelningen med en Operativ inköpare.

Varmt välkommen till en spännande internationell miljö, där vi jobbar med många spännande produkter och kundprojekt.

Vi är ett positivt och vinnande lag som satsar hårt för att möta framtidens utmaningar i en konkurrensutsatt bransch där alla i laget gör skillnad - för våra kunder, för företaget och kamraterna!

Som Operativ inköpare ska du säkerställa att materialkraven kommuniceras till våra leverantörer, i linje med Scanfils processer och krav. Proaktivt övervaka förändringar och agera på MRP-meddelanden. Interagera med leverantörer för att säkra leveranser och förbättra våra prestationer.

Dina ansvarsområden:
  • Materialavrop enligt inköpsförslag från såväl externa som interna leverantörer
  • Övervaka, prioritera och ändra inköpsorder
  • Övervaka leveranser och se till att materialet kommer hem i tid
  • Analysera behov som överstiger prognosen
Dina kvalifikationer:
  • Du är drivande och självständig i ditt arbete.
  • Du tar ansvar och är van att ha många bollar i luften.
  • Du samarbetar för att nå gemensamt uppsatta mål.
  • Tydlig kommunikatör med hög integritet som kan ställa krav och ta tag i saker när det inte går som planerat.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då du kommer att jobba i en internationell miljö.
  • Har vana av och kan arbeta i affärssystem och Excel.
  • Goda kunskaper och erfarenhet inom inköp, såväl praktiskt som teoretiskt.
  • God komponentkännedom
  • Meriterande med högskoleexamen.
Ansökan

Sök genom att klicka på "Sök tjänst" och bifoga ditt CV och personliga brev. Vi kommer att titta löpande på ansökningarna och sista ansökningsdag är den 29 juli.

Varmt välkommen med din ansökan!

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta;
Christoffer Scherlund, Logistikchef, 0766-23 45 97 och Eva Christensson, HR Manager, 0708-64 08 99
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 29 juli (40 dagar kvar)