Kontorsassistent - Rubin Medical

Kontorsassistent - Rubin Medical

Vill du arbeta i en administrativ roll på ett medicintekniskt företag med fokus på diabetesvård? EMPLOID söker en kontorsassistent till Rubin Medical som är specialister inom just kärnområdet diabetes.

Om Rubin Medical

Rubin Medical är specialister på diabetes, framför allt typ 1, och arbetar med diabetshjälpmedel i Sverige, Danmark och Norge. Företaget startades 2004 och ingår i den börsnoterade internationella industrikoncernen Indutrade. Rubin Medical är ett familjärt företag präglat av korta beslutsvägar, stor arbetsglädje och en stark ”vi-känsla”.

Produkterna håller alltid världsklass, oavsett om det gäller insulinpumpar, CGM eller långtids-CGM. Förstklassiga produkter är bara ett avstamp för mötet med deras kunder. Rubin Medicals verkliga uppdrag är att bidra till ett bättre liv med en tryggare vardag för såväl användare och anhöriga som för sjukvårdens medarbetare och det är i mötet med människorna som de anser att de verkligen kan göra skillnad. Därför erbjuder de sina kunder det bästa av två världar: det fristående företagets personliga service och trygghet kombinerat med den kvalitet och ständiga utveckling som kännetecknar globala spjutspetsföretag. De kombinerar ett djupt tekniskt och medicinskt kunnande med ett stort engagemang.

Arbetsuppgifter

I rollen som kontorsassistent erbjuds du en bred och varierad roll där din huvudsakliga uppgift är att avlasta och supportera Rubin Medicals HR/VD-assistent med administration och kontorsarbete. Du kommer ha en bas av löpande arbetsuppgifter men kommer även bli tilldelad arbetsuppgifter på daglig basis. Utöver detta kommer du att medverka i den digitala utvecklingen med målsättning att effektivisera administrationsdelen inom valda processer. Rollen innefattar arbetsuppgifter såsom:
  • Ta fram löneunderlag, kvittohantering, reseräkningar samt övriga ekonomirelaterade uppgifter
  • Samordna och koordinera möten, förbereda lokal och mötesrum samt föra anteckningar och sammanställa dessa
  • Allmänna kontorsgöromål såsom posthantering, hjälpa till i växeln samt hålla i ordning i köket
  • Administrera arbetet kring Rubin Medicals kontor, vilket innefattar allt från att ha kontakt med fastighetsskötare och städbolag till att göra inköp
  • Vara delaktig i diverse projekt gällande miljö och hållbarhet
Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du blir anställd av oss på EMPLOID och arbetar som uthyrd konsult på Rubin Medicals med goda chanser att bli överrekryterad.

Din profil

Tjänsten som kontorsassistent hos Rubin Medical kräver att du är prestigelös då du kommer genomföra arbetsuppgifter av varierande karaktär och svårighetsgrad. Det är högt i tak och du behöver ta stort ägandeskap över ditt arbete och din egen utveckling. Att ta egna initiativ till att skapa dina egna arbetsuppgifter är en stor del av tjänsten och det är därför viktigt att du trivs i och har en positiv inställning till en tjänst med stor variation och rörlighet.

Du trivs med att supportera och hjälpa dina kollegor och har därmed ett stort fokus på intern service. Du kommer arbeta mycket med siffror där det krävs att du är noggrann och har ett intresse för detta. Dessutom är du lyhörd, har lätt för att ta instruktioner och därefter strukturera upp ditt arbete för att vara självständig.

Kompetenskrav
  • Erfarenhet av att arbeta som administratör, receptionist eller motsvarande
  • Goda kunskaper i Office 365, i synnerhet Excel
  • God förmåga att kommunicera på svenska och engelska såväl muntligt som skriftligt
  • Har du kunskaper och/eller erfarenhet av kvalitet- och miljöledningssystem är det meriterande
  • Har du dessutom ett intresse eller någon form av erfarenhet inom diabetes ser vi det som ett plus i kanten
  • Körkort
Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Arbetstider: mån-fre 8-16.30, lunch 30 minuter

Plats: Malmö, Limhamn

Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Reception, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Emploid AB
Sista ansökningsdag 7 maj 2021 (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

EMPLOID startades med visionen att små- och medelstora företag förtjänar att få samma engagemang, kontinuitet och erfarenhet som de stora företagen får av rekrytering och bemanningsbranschen. Genom nätverksbaserade kontaktytor kommer vi identifiera precis rätt personalresurs för ditt företag, tillika drömjobbet för dig som vill vidare i karriären.