Orderhandläggare sökes för kommande uppdrag i Skåne

Orderhandläggare sökes för kommande uppdrag i Skåne

Vi söker ständigt serviceminded orderhandläggare för uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen inom administration varierar och styrs av vad våra kunder behöver. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att söka denna tjänst öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Arbetsbeksrivning

Som Orderhandläggare arbetar du i oftast i team med fokus på förfrågningar från såväl interna som externa aktörer. Du arbetar B2B, mot både slutkund och återförsäljare. I rollen arbetar du med att ta emot, granska och kvalitetssäkra inkommande orders. Du registrerar orderläggningar i affärssystem, samt arbetar uppföljande för att se till att order och leveransförfarandet inte brister. Detta inkluderar självfallet en mängd externa kontakter, mot kund och leverantör, men också interna, mellan olika avdelningar. Teamen arbetar med ett enormt fokus på service och strävar alltid efter att hålla högsta möjliga kundnöjdhet. Det är viktigt att du själv delar denna målbild, samt är både samarbetsvillig och kommunikativ. Vi lägger stor vikt vid noggrannhet och koordinerande förmåga i rollen. Tjänsten innebär ofta ett helhetsansvar för organisationens kundärenden och därför behöver du arbeta på ett professionellt, effektivt och engagerat vis.
Ansvarsuppgifter som brukar ingår är:
  • Handlägga och planera order
  • Hålla kontakt med kunder via mail och telefon
  • Administrera inkommande order
Vi söker dig som...

... har administrativ erfarenhet och vana av kundbemötande. Du har som minst 1 - 2 års erfarenhet inom liknande roller. Det är mycket meriterande om du tidigare har arbetat inom orderadministration/supply chain, och gärna inom B2B. Vi ser gärna att du har erfarenhet av affärssystem som SAP eller Pyramid, men det är inget krav. Du har god datorvana, har lätt för att sätta dig in i nya system, samt har god erfarenhet av Office-paketet.
Du är en högst servicemedveten person som alltid strävar efter bästa möjliga resultat. Du är noggrann, kommunikativ och har en hög koordinerande förmåga. Du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och ser till att inte sitta sysslolös. Det är ett krav för tjänsten att du behärskar svenska och engelska på flytande nivå, i tal och skrift.

Poolias målsättning

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 31 dec (42 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.